افراد اکثرا˝ با این استدلال قلیان مصرف می کنند که قلیان اعتیاد آور نیست و چون ممکن است مثلا˝ هفته ای یکبار آن را مصرف کنند پس در معرض خطرات احتمالی آن هم قرار ندارند .

سلامت نیوز :افراد اکثرا˝ با این استدلال قلیان مصرف می کنند که قلیان اعتیاد آور نیست و چون ممکن است مثلا˝ هفته ای  یکبار آن را مصرف کنند پس در معرض خطرات احتمالی آن هم قرار ندارند .

به گزارش سلامت نیوز باید گفت که این استدلال کاملا˝ اشتباه است چرا که هر بار مصرف قلیان حاوی 100 تا 200 میلی گرم نیکوتین است در حالی که هر سیگار حاوی تنها 8 میلی گرم نیکوتین است . همین دلیل کافیست که مصرف هر هفته آن میل شدیدی به مصرف دوباره را ایجاد کند . در اینجا تعداد کمی از مضرات آن را برای شما بازگو می کنیم :

 سرطان :

مصرف قلیان شما را 4 تا 10 برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض سرطان دهان ، حنجره و مری قرار می دهد . سرطان دهان در هر نقطه ای که دود را لمس کرده از جمله لب ، دهان و گلو توسعه پیدا می کند  . همچنین شما را در معرض ابتلا به سرطان ریه ، لوزالمعده و مثانه قرار می دهد .

بیماری های قلبی :

مصرف قلیان سکته های مغزی  و قلبی را افزایش می دهد . و شما را 30 درصد بیشتر از دیگران در معرض بیماری های عروق کرونر و قلب قرار می دهد .

دندان :

مشکلاتی که قلیان برای دندانها به وجود می آورد واقعا˝ افتضاح است . بوی بد ، دندانهای زرد ، از دست دادن دندان و بیماری های لثه از عوارض ناشی از مصرف قلیان است .

هر فرد که قلیان مصرف کند ممکن است حتی دندان خود را از دست بدهد . اختلالات نعوظ از عوارض دیگر مصرف قلیان است .

حجم دود ناشی از قلیان 100 تا 200 برابر بیشتر از سیگار است . برای ترک قلیان از همین حالا اقدام کنید و در اولین اقدام طی معاینه های منظم برای سرطان ریه مراجعه کنید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha