مدیرعامل جمعیت ایمنی راه‌ها گفت: طبق آمارها سهم خطای انسانی در بروز تصادفات جاده‌ای در مقایسه با سایر بخش‌ها بیشتر بوده و ۲۱ هزار مصدوم و مجروح در نوروز امسال ثبت شده است.

تعداد سوانح رانندگی در نوروز امسال افزایشی بوده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ناصر رزاق‌منش مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان اینکه رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان در سفرها و آمد و شدها یک اصل بدیهی است، گفت: با توجه به مسئولیت اجتماعی‌، گسترش و توسعه فرهنگ صحیح ترافیک در جامعه رسالت و ماموریتی مهم و کلیدی بر عهده دست‌اندرکاران فرهنگی‌، نهادهای ایمنی و حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه ثبت آمار صعودی در سوانح ترافیکی جان باختگان‌، مصدومان و معلولان در طی دو سال گذشته و تعداد سوانح رانندگی در نوروز امسال افزایشی بوده است گفت: همچنین گزارش‌های روند افزایشی پرداخت خسارت‌های ناشی از حوادث رانندگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، نرخ رو به رشد صدور برگ جرایم تخلفات رانندگی و غیره بیانگر خطر و تهدیدی برای سلامت جامعه و شهروندان است.

وی با بیان اینکه کاهش آمار حوادث ترافیکی نیاز به یک اقدام اساسی و جدی ‌ از سوی شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور به ریاست رئیس قوه مجریه به طور مستمر و منظم با حضور مسئولان ارشد دستگاه‌های مرتبط تشکیل و تصمیمات کاربردی دارد گفت: برگزاری این شورای عالی حمل و نقل ایمنی می‌تواند در دست‌یابی به اهداف کاهش آسیب‌های انسانی – اجتماعی و اقتصادی نقش آفرین باشد.

وی افزود: در نوروز امسال همچون سال‌های گذشته بیشترین سهم وقوع بروز حوادث رانندگی جاده‌ای بر عهده عامل انسانی قرار گرفت‌، بالغ بر ۸۱۳ نفر جان باخته تنها در دوره کوتاه سفرهای نوروزی که قطعاً با توجه به شرایط حاکم از میان بیش از ۲۱ هزار نفر مصدوم و مجروح به این تعداد کشته شده، افزوده خواهد شد، جای‌ نگرانی شدید دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha