مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با اعلام اینکه تاکنون 115 هزار نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان تهران نشانه‌دار شده‌اند، از امکان پذیرش اسناد پزشکی مرتبط با بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در دفاتر پیشخوان منتخب خبر داد و گفت: ۱۰۷ بیماری مزمن و صعب‌العلاج تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار دارد و تاکنون اطلاعات۵۳ بیماری نیز در سامانه بیمه سلامت بارگذاری شده است.

پذیرش اسناد پزشکی بیماران خاص در دفاتر پیشخوان منتخب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران،محمدغلام‌نژاد با اشاره به هدف از اجرای این طرح گفت: از دستاوردهای دولت سیزدهم می‌توان به ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج اشاره کرد که با پوششی خاص بار بیماری را برای افراد کاهش می‌دهد. بیمه سلامت استان تهران برای دسترسی بیماران به منظور تشکیل پرونده و برخورداری از این خدمات با هدف افزایش رضایت بیمه‌شدگان ترتیبی اتخاذ کرد تا پذیرش اسناد پزشکی مرتبط با بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، علاوه بر ادارات بیمه سلامت در شهرستان‌های تابعه استان تهران همچون شهر ری، شمیرانات، شعبه میدان انقلاب و چندین شعبه در تهران، در برخی دفاتر پیشخوان که برای دریافت اسناد پزشکی بیماران انتخاب کردیم، صورت گیرد.


وی ادامه داد: از این پس افراد می‌توانند برای سهولت در دسترسی برای ارائه اسناد پزشکی از طریق دفاتر پیشخوان منتخب شامل دفتر پیشخوان نوبنیاد، تجریش، شهر ری، تهرانپارس، آزادی، ستارخان، رسالت و میرداماد اقدام کنند. با این اقدام هم گروه بیشتری از بیماران از حمایت دولت در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بهره‌مند خواهند شد و هم از ایجاد صف‌های طولانی در مراکز طرف قرارداد جلوگیری خواهد شد.


مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با بیان اینکه افراد در صورت هرگونه مشکل و سؤال می‌توانند با سامانه 1666 تماس بگیرند، افزود: بیماران برای دریافت آدرس دقیق مراکز ارائه دهنده خدمات می‌توانند به سایت بیمه سلامت استان تهران مراجعه کنند. وی با تأکید بر ارائه اصل مدارک برای دریافت خدمات، اظهارداشت: افراد برای ثبت‌نام از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir می‌توانند برای عضویت در صندوق بیماران خاص ثبت‌نام کنند.

برای دریافت خدمات باید اصل مدارک همچون نام پزشک معالج، اصل مدارک مرتبط با بیماری یا گزارش خدمات پاراکلینیک، اصل فاکتور خرید تجهیزات خاص همچون اکسیژن ساز و اصل نامه بیمارستان را ارائه کنند چرا که این گونه مدارک برای بیمه سلامت قابل قبول است و در سامانه‌های ما بارگذاری می‌شود.


به گفته غلام‌نژاد، بیماری‌هایی همچون دیابت، فشارخون، مشکلات قلبی و عروقی، انواع سرطان و... که بار هزینه درمانی بسیاری را بر دوش خانواده‌ها قرار می‌دهد مورد حمایت دولت قرار گرفته‌اند.مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با بیان اینکه در تهران ازابتدای مهرماه 1401 که این صندوق ایجاد شد تا کنون، هزارو 239 میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت شده است، افزود: همچنین برای بیماری‌های خاصی که در دستورالعمل‌های بیمه سلامت و این صندوق دیده نشده‌اند، کمیته‌ای استانی تشکیل دادیم تا خارج از برنامه از بیماران حمایت شود و تاکنون حدود 47 میلیارد تومان در همین زمینه در استان تهران به بیماران پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha