پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 370573

سیرسیاه چگونه تهیه میشود؟ برای تهیه سیرسیاه باید سیر را طی مدت زمان مشخصی در دستگاه های خاص قرار دهید...

طرز تهیه سیرسیاه - سیر سیاه چگونه تهیه میشود؟


از سیرسیاه چه میدانید؟
همانطور که میدانید محصولی با نام سیر سیاه بسیار زبان زد همه مردم شده و فروشگاه های بسیاری به فروش این محصول روی آورده اند. سیر سیاه همانند سیر سفید به صورت حبه ای ولی به رنگ سیاه به راحتی قابل مصرف است.
درباره سیر سیاه صحبت زیاد است و برای این محصول فواید بسیاری یاد میشود ولی آیا همه این حرف ها واقعیت دارد؟ چه تعداد از خواص هایی که برای سیر سیاه نام برده میشود واقعا درست است؟ در ادامه به بررسی این سوالات و طرز تهیه سیرسیاه را خواهیم پرداخت...

طرز تهیه سیر سیاه چگونه است؟
اگر شما هم این تصور را دارید که سیرسیاه نوعی محصول خاص است که مانند سیرسفید کشت میشود در اشتباهید، در اصل سیر سیاه همان سیر سفید است که طی فرایندی تخمیر میشود و به سیر سیاه تبدیل میشود.
به این صورت که سیر را در دستگاه های خاصی که دما و رطوبت مشخصی دارند در مدت زمان 40 الی 90 روز قرار میدهند. در این فرایند آلیسین موجود در سیر به انتی اکسیدان تبدیل میشود و به همین دلیل بوی بد سیر سفید از بین میرود. پس یکی از مزیت های مهم سیر سیاه، نداشتن بوی بد میباشد.
همانطور که ذکر کردیم طرز تهیه سیر سیاه با استفاده از دستگاه هایی است که بتوانند این فرایند تخمیر را انجام دهند و بافت سیر را تغییر دهند.
در این فرایند تخمیر، سیر نرم میشود و حالت پاستیل مانند به خود میگیرد که برخلاف سیر سفید که سفت و سخت است، به راحتی خورده میشود. همچنین طعم سیر سیاه بسیار خوشمزه بوده و مانند رب انار است.

سیرسیاه خوب از کجا بخریم؟
در حال حاضر فروشگاه های آنلاین و فروشگاه های حضوری بسیاری در سطح شهر هستند که سیرسیاه را به فروش میرسانند بنابراین تشخصی این که کدام سیر واقعا تخمیر شده و کدام از کیفیت بهتری برخوردار است کار سختی است. ولی برای اینکه بتوانید راحت تر سیر خوب را تشخیص دهید چند تا فاکتور را در نظر داشته باشید.
• سیرسیاه باید پوست تیره یا سیاه رنگی داشته باشد
• بافت سیرسیاه نرم است و نباید سفت باشد
• مغز سیرسیاه باید کاملا سیاه باشد
• سیرسیاه تازه توپر است و قسمت پوکی کمتری دارد
• سیر های درشت تر کیفیت بهتری دارند
سیرسیاه ریز دلیل بر بد بودن سیر سیاه نمیباشد ولی هر چه درشت تر باشند کیفیت بهتری دارند.
پیشنهاد ما برای خرید سیر سیاه مراکزی هستند که به صورت عمده روی این محصول کار میکنند. چرا که این مراکز با انواع سیر سیاه آشنایی کامل دارند و همچنین میتوانید انواع سیرسیاه را بر اساس مدت زمان تخمیر آن ها جداسازی کنید و آن را خریداری کنید. که یکی از این مراکز فروشگاه سلام عطار است.
میتوانید سیرسیاه با کیفیت عالی و قیمت ارزان را خریداری کنید و از خواص بیشمار آن بهره مند شوید.

طرز تهیه سیرسیاه - سیر سیاه چگونه تهیه میشود؟


خواص سیر سیاه از حقیقت تا واقعیت
از آنجایی که سیر سیاه مدت زمان زیادی نیست که به بازار امده و خیلی ها اشنایی زیادی با آن ندارند بنابراین حرف های زیادی درباره این محصول به گوش میرسد که ممکن است همه انها درست نباشند.
به طور کلی سیرسیاه خاصیت لاغر کنندگی دارد چرا که این محصول باعث میشود فرایند چربی سوزی و ازبین رفتن چربی های اضافی بدن زودتر انجام شود و علاوه بر آن به کم شدن اشتها نیز کمک میکند.
از خاصیت سیر سیاه برای لاغری میتوان به عنوان مهم ترین خاصیت آن یاد کرد.
سیر سیاه برای کاهش قند خون و افراد دیابتی و همچنین افرادی که فشارخون بالا دارند فوق العاده است. فقط کافیست به اندازه چند حبه از سیر سیاه را همراه با غذا مصرف کنند طی مدت زمان کوتاهی متوجه تاثیر مثبت آن خواهید شد.
دیگر فواید سیر سیاه عبارتند از:
• تقویت سیستم ایمنی بدن
• تقویت معده
• بهبود عملکرد کبد و درمان کبد چرب
• ضد سرطان قوی و پیشگیری از سرطان
• مفید برای عملکرد بهتر قلب
• ضد حساسیت
• درمان زودانزالی
این دسته از فواید ذکر شده برای سیرسیاه به صورت تجربی و بر اساس مصرف برخی از افراد و عملکرد مثبتی که روی آن ها داشته ثابت شده و ممکن است فواید بسیار دیگری نیز داشته باشند که به اثبات نرسیده.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha