سلامت نیوز: هفتمین همایش سالانه انجمن علمی عفونی اطفال و سومین بزرگداشت استاد فقید مرحوم دكتر سیداحمد سیادتی با شعار «مقاومت میكروبی و مصرف منطقی آنتی بیوتیك‌ها» به همت انجمن فوق تخصصی عفونی كودكان طی روزهای دوم تا چهارم آذر ماه سال جاری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر محمدرضا بلورساز عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و رییس همایش با بیان این مطلب اظهار داشت: در این همایش متخصصان كودكان، فوق تخصص‌های عفونی اطفال، انكولوژی،‌ هماتولوژی، ریه، اعصاب كودكان، پزشكان عمومی، رشته‌های گوش، حلق و بینی، چشم پزشكی، جراحی، عفونی و رشته‌های آزمایشگاهی حضور دارند.

وی تاكید كرد: با توجه به این كه سازمان بهداشت جهانی سال 2011 را سال جهانی مبارزه با مقاومت میكروبی و مصرف منطقی آنتی بیوتیك‌ها نام گذاری كرده است به همین منظور اهداف برگزاری هفتمین همایش سالانه فوق تخصصی عفونی اطفال بحث برروی مقاومت میكروبی و مصرف منطقی آنتی بیوتیكهاست.

دكتر بلورساز تصریح كرد: همچنین به دنبال این هستیم كه هم به بیماران آگاهی دهیم كه آنتی بیوتیك‌ها را به جا مصرف كنند و هم به پزشكان توصیه كنیم كه در تجویز آنتی بیوتیكها دید بهتری داشته باشند چرا كه برخی از آنتی بیوتیكها قیمت بالایی داشته و هزینه‌های بسیار بالایی برای بیماران به بار می‌آورند.

به گفته وی، ازسوی دیگر در تلاشیم با آگاهی دهی به پزشكان از مصرف بی ‌رویه آنتی بیوتیكها كه باعث مقاومت دارویی می‌شوند جلوگیری كنیم.

دكتربلورساز تاكید كرد: در حال حاضر متاسفانه برخی از آنتی بیوتیكها مانند آموكسی سیلین 50 درصد نسبت به بسیاری از میكروبها مقاومت نشان می‌دهند. همچنین آنتی بیوتیكهای جدیدی هم كه به بازار ارائه می‌شوند به دلیل مصرف نابه‌جا و غیرمنطقی باعث ایجاد مقاومت میكروبی می‌شوند.

وی اظهار امیدواری كرد كه با برگزاری این گونه همایش‌ها و اطلاع رسانی‌ها و آگاهی دهی از سوی پزشكان این رسم غلط كه در خانواده‌های ایرانی رایج شده كه تا فرد دچار تب می‌شود سریع آنتی بیوتیكهای غیرمنطقی و بدون نظر پزشك تجویز می‌كنند برداشته شود.

وی با بیان اینكه تاكنون 80 مقاله به دبیرخانه همایش از سوی اساتید فوق تخصص عفونی اطفال ارسال شده است، خاطرنشان كرد: در طول برگزاری همایش شش میزگرد در محورهای عفونتهای میكروبی، ویروسی و قارچی، عوارض مصرف آنتی بیوتیكها برگزار می‌شود كه در این میزگردها اساتید به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha