درد و گرفتگی عضلات کتف و شانه یکی از معضلاتی است که افراد روزانه، بر اساس کار و فشار سنگین، آن را متحمل می‌شوند. از این‌رو افراد زیادی در تلاش بوده‌اند تا با انجام یک سری حرکات خاص بتوانند این گرفتگی‌ها را از بین ببرند و حتی از بروز دوباره آنها جلوگیری کنند. یکی از روش‌های درمانی برای خلاصی از درد اسپاسم و گرفتگی عضلات شانه و کتف، ماساژ است.

ماساژور کتف و شانه و مزایای استفاده از آن

برای درمان دردهای ناحیه کتف و شانه روش‌های متفاوتی برای درمان وجود دارد که هرکدامشان برای دسته خاصی از اشخاص مناسب هستند. به‌عنوان مثال برای کاهش درد کتف و شانه در خانم‌های باردار از روش ماساژ پرینتال استفاده می‌کنند. قطعاً ماساژ توسط افراد حرفه‌ای یکی از لذت‌بخش‌ترین احساسی است که هر شخص می‌تواند آن را تجربه کند.

ولیکن با در نظر گرفتن زمان و هزینه که باید برای مراجعه به مراکز تخصصی صرف کنید، می‌توانید از انواع ماساژور کتف و شانه به‌عنوان یک پیشنهاد جایگزین استفاده کنید. درواقع این دستگاه‌های کوچک عملکردی مشابه با روش‌های مختلف ماساژ را دارند. از طرفی عملکرد و نحوه استفاده از این تجهیزات نیز آسان بوده و باعث محبوبیت بیشتر آن شده است.

یکی دیگر از مزایا و جذابیت‌های این دستگاه، سایز کوچک و امکان حمل و نقل راحت آن است از این‌رو می‌توانید در هر مکانی از این دستگاه استفاده کنید.

دلایل گرفتگی عضلات شانه و کتف

افراد در هر حوزه کاری که باشند و هر فعالیتی که انجام دهند باز هم با گرفتگی این ناحیه از بدن مواجه خواهند شد؛ چرا که به دلیل نشستن نادرست و یا فشار کاری زیاد، همیشه گردن، کتف و شانه اولین قسمت‌هایی هستند که این فشارها را متحمل می‌شوند. حتی در مواردی اگر شانه افراد بیش از حد دچار گرفتگی و سفتی شود، با چرخش گردن به اطراف، گردن درد نیز اضافه خواهد شد.

البته باید گفت که گاها حتی در زمان خواب نیز در صورت فرم نادرست بدن، این گرفتگی و دردها ممکن است به سراغتان بی آیند. گرفتگی‌ها را نادیده بگیرید و به فعالیت خود ادامه دهید ممکن است در عضلات شما گره‌هایی به وجود آیند و درنهایت منجر به اسپاسم شوند. ازا این‌رو نباید از گرفتگی‌های عضلانی به راحتی عبور کنید.

ماساژور کتف و شانه و مزایای استفاده از آن

بهترین و آسان‌ترین راه نیز استفاده از دستگاه‌های مختلف ماساژور است. درواقع با کمک آن می‌توانید به‌راحتی در حریم خانه خود، اقدام به ماساژ عضلات خود کنید.

تأثیرات عمومی ماساژورهای کتف و شانه

شاید فکر کنید که استفاده از ماساژورها تنها برای رهایی از گرفتگی‌های عضلانی مناسب بوده و نقش و فایده دیگری با خود به همراه ندارند. ولیکن باید بدانید که به‌طورکلی اگر ماساژ در فاصله زمانی معین و با برنامه خاصی انجام شود، عملکرد درمانی دارد و حتی باعث سریع‌تر شدن روند بهبود آسیب‌های موجود در ناحیه مورد نظر می‌شود. از دیگر فواید ماساژ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک برای داشتن خوابی آرام
  • درمان آرتروز شانه
  • کاهش علائم سرطان
  • درمان سردرد
  • افزایش سرعت بهبودی عارضه‌های موجود
  • خروج اسید لاکتیک و سم‌های اضافه بدن
  • ورود بیشتر خود، اکسیژن و مواد غذایی به سلول‌ها
  • از بین بردن افسردگی و احساس کسالت و خستگی

نحوه انجام ماساژ کتف و شانه

چه در زمانی که شما از ماساژورهای کتف و شانه استفاده می‌کنید و یا چه رد هنگامی که مراکز ماساژ مراجعه می‌کنید، در هر صورت، عملکرد و تأثیر ماساژ به یک شیوه خواهد بود. درواقع برای ماساژ کتف و شانه، حرکات به شیوه‌ای انجام می‌شوند که بیشترین تمرکز را بر روی عضلات موردنظر خواهند داشت. خوب است بدانید که شانه شامل عضلات بالایی و عضلات چرخاننده است.

از این‌رو می‌توان با انجام روش و حرکاتی خاص، به راحتی گرفتگی و دردهای به وجود آمده را از بین برد. از طرفی در هنگام ماساژ میزان گردش و جریان خون در نواحی افزایش پیدا می‌کند و به دنبال آن، دما عضلات نیز بیشتر می‌شود. این افزایش دما درنهایت باعث ایجاد حس آرامش و برطرف کردن درد خواهد شد. از طرفی استفاده از ماساژورهای الکتریکی به دلیل تنظیم خودکار بسیار راحت خواهد بود.

درواقع به دلیل امکان کنترل و مدیریت میزان سرعت و نحوه ماساژ، می‌توانید با توجه به نیازتان با محدودیت زمانی مشخص، ماساژ را شروع کنید.

انواع مختلف ماساژور کتف و شانه

امروزه به لطف تکنولوژی، مدل‌های مختلفی از ماساژور با عملکردهای متفاوتی در بازار وجود دارند. برخی از ماساژورها دارای سیستم مادون قرمز هستند و به نوعی جزو ماساژورهای حرارتی محسوب می‌شوند. گرمایی که از این دستگاه‌ها تصاعد می‌شود باعث ایجاد حس آرامش بیشتر در ماهیچه‌ها و کاهش درد می‌شود. خوب است بدانید که این محصولات دارای سرهای قابل تنظیم هستند.

ماساژور کتف و شانه و مزایای استفاده از آن

از این‌رو می‌توانید حتی حرکات ماساژ شیاتسو را نیز تجربه کنید. این ماساژ یک روش ژاپنی است که افراد ماساژور با استفاده از کف دست، آرنج و انگشت شست انجام می‌دهند. حال این ماساژور با انجام حرکاتی مشابه و به کمک مادون قرمز و همچنین توپ‌های موجود، یک ماساژ واقعی را شبیه‌سازی می‌کند و درد و گرفتگی‌ها را از بین می‌برد.

ماساژور کتف و شانه SL – D180C نوعی دیگر از این تجهیزات است. این دستگاه از برند iRest ماساژوری برای مصرف خانگی و روزانه است. خوب است بدانید که علاوه ب کتف و شانه، به دلیل طراحی خاصی که دارد می‌تواند برای رفع خستگی پا، کمر و شکم نیز مورد استفاده قرار گیرد. طراحی و ساختار این ماساژور U شکل بوده با آناتومی گردن و شانه، مطابقت دارد.

توجه داشته باشید که قیمت ماساژور کتف و شانه با توجه به برند، کیفیت، کارکرد، قابلیت‌ها، ابعاد و مدل می‌تواند متفاوت باشد. از این‌رو قبل از هر اقدام برای خرید، بهتر است اطلاعات کافی در رابطه با نمونه‌های مختلف و قیمت اصلشان از نمایندگی‌های معتبر، اطلاعاتی را کسب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha