شهرهای استان مازندران هر یک به‌نوعی زیبایی بی‌نظیری دارند و می‌توانید ماه‌ها در گوشه‌گوشه آن‌ها به گشت‌وگذار بپردازید. از شهرهای ساحلی گرفته تا شهرهایی با جنگل‌های انبوه، هرکدام زیبایی منحصربه‌فردی دارند. در میان تمام شهرها، قائمشهر را می‌توان یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای این ناحیه دانست.

۵ جای دیدنی قائمشهر که آن را بکر کرده‌اند

شهری که با جنگل‌های انبوه و آب‌وهوای کم‌نظیرش شناخته می‌شود. اگر شما هم دوست دارید با تهیه بلیط قطار قائمشهر به این شهر سفر کنید، خوب است زیباترین جاذبه‌های آن را نیز بشناسید تا سفری دلپذیر و خاطره‌انگیز داشته باشید. در این مقاله به زیباترین مکان‌های دیدنی قائمشهر می‌پردازیم.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های قائمشهر که نباید از دست بدهید

قائمشهر یکی از شهرهای شمالی است که فاصله کمی با استان تهران دارد و همین موضوع سبب محبوبیت هرچه بیشتر آن شده است. شما می‌توانید از مسیر جاده‌ای ظرف مدت ۳ ساعت به این شهر برسید و اگر طالب راحتی بیشتر هستید، خودتان را با قطار به قائمشهر برسانید. این شهر سرسبز و زیبا با شهرهای دیگری نظیر ساری، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و بابل هم‌جوار است. برای رسیدن به قائمشهر از مسیر جاده‌ای می‌توانید جاده هراز یا جاده فیروزکوه را انتخاب کنید. هر دو مسیر، فوق‌العاده زیبا و دیدنی هستند و سفر را به کامتان شیرین می‌کنند. بهتر است به ۵ مورد از بکرترین جاذبه‌های شهر بپردازیم تا هنگام سفر، آن‌ها را نیز در برنامه خود قرار دهید.

آب‌بندان ساروکلا

هنگام سفر به قائمشهر، به‌هیچ‌عنوان نباید بازدید از آب‌بندان ساروکلا را از دست بدهید؛ چراکه این ناحیه بدون شک یکی از زیباترین جاذبه‌هایی است که تاکنون دیده‌اید. البته باید گفت که این آب‌بندان یک دریاچه مصنوعی است که در محیطی بکر و دنج ساخته شده است. در دل روستای کوهساران به‌منظور پرورش ماهی و آبیاری زمین‌ها یک دریاچه مصنوعی ساخته شده که جذابیت و زیبایی منظره را دوچندان کرده است. در اطراف دریاچه، باغات مرکبات دیده می‌شوند که آرامش بی‌بدیلی دارند و می‌توان نهایت لذت را از آن‌ها برد. همچنین شالیزارهای متعدد در اطراف آب‌بندان ساروکلا دیده می‌شوند. اگر دوست دارید با تمام وجود حس‌وحال حضور در قلب شمال را تجربه کنید، بازدید از این نقطه قائمشهر را به شما توصیه می‌کنیم.

۵ جای دیدنی قائمشهر که آن را بکر کرده‌اند

دریاچه گل‌پل

از دیگر جاذبه‌های بکر و چشم‌نواز قائمشهر، می‌توان به دریاچه گل‌پل اشاره کرد. این دریاچه پس از روستای برنجستانک واقع شده و کاملاً سرسبز است. رنگ سبز درختان در آب دریاچه منعکس شده و کل محیط را به این رنگ درآورده است. همین موضوع باعث می‌شود که آرامش خاصی در وجودتان ریشه کند. دریاچه گل‌پل دو حوضچه مجزا دارد و عمق آن نیز بین ۱ تا ۵ متر است. در اطراف این دریاچه محیط مناسبی برای تفریح و تفرج ایجاد شده است و حتی برای کمپ‌کردن می‌تواند گزینه مناسبی باشد. پس از رسیدن به مقصد با بلیط قطار قائمشهر، حتماً از دریاچه گل‌پل دیدن کنید.

سد برنجستانک

برنجستانک در حقیقت یک روستای توریستی در ۲۲کیلومتری قائمشهر و در نزدیکی سوادکوه است که به کلبه‌های سوئیسی و طبیعت بکر خود مشهور است. این روستای دنج برای داشتن تفریحات و تعطیلاتی خاطره‌انگیز، بهترین انتخاب خواهد بود. دریاچه‌ای به نام سد زمزم یا سد برنجستانک نیز در این ناحیه وجود دارد که زیبایی محیط را چندبرابر کرده است. حقیقت این است که دیدنی‌های این منطقه بیشتر از حد تصورتان هستند. کافیست یک بار به برنجستانک سفر کنید تا تعدد دیدنی‌ها و تفریحات را به چشم ببینید.

جنگل خیبوس

هر گردشگری که به جنگل‌گردی علاقه داشته باشد، باید بارها و بارها به قائمشهر سفر کند. این شهر معدن جنگل‌های انبوه و چشم‌نواز است. یکی از زیباترین جنگل‌های ناحیه، جنگل محافظت‌شده خیبوس است. این جنگل محافظت‌شده پر از درختان کهن و سربه‌فلک‌کشیده است و آبگیرهای متعدد همچون نگین‌هایی در دل این جنگل می‌درخشند. علاوه‌بر تنوع گیاهی، تعداد زیادی از جانوران نیز در این منطقه تحت پوشش سازمان محیط‌زیست هستند. جنگل خیبوس تقریباً ۳۴۷۰ هکتار مساحت دارد و زیست‌بوم ارزشمندی محسوب می‌شود.

۵ جای دیدنی قائمشهر که آن را بکر کرده‌اند

روستای کوتنا

علاقه‌مندان به بازدید از روستاهای تاریخی باید حتماً از روستای کوتنا دیدن کنند. این روستا مجموعه‌ای از جاذبه‌ها را داراست و ازنظر توریستی بسیار غنی است. کافیست ۶ کیلومتر از قائمشهر دور شوید تا به روستای کوتنا برسید. این روستا بسیار سرسبز است و در هر گوشه از آن درختان پربار روییده‌اند. علاوه‌بر آن، سیاهرود نیز از میان این روستا می‌گذرد که صدای جریان آن، آرامش محیط را چند برابر کرده است. از دیگر جاذبه‌های روستای کوتنا، می‌توان به آرامگاه امامزاده عباس‌رضا اشاره کرد. سنگ مزار ایشان مربوط به سال ۹۳۱ هجری است و ازاین‌رو ارزش تاریخی روستای کوتنا را اثبات کرده است.

چگونه با قطار به قائمشهر برویم؟

همان‌طور که گفته شد، دسترسی به قائمشهر بسیار راحت است. خصوصاً اگر ساکن پایتخت باشید، می‌توانید به روش‌های مختلف و به‌آسانی خود را به این شهر زیبا برسانید. بهترین روش سفر به قائمشهر را شاید بتوان سفر با قطار دانست. سفر با این وسیله نقلیه، ارزان قیمت، ایمن و بسیار راحت است. می‌توانید تا زمان رسیدن به مقصد استراحت کنید و مهم‌تر از آن، از مناظر بی‌نهایت زیبای اطراف لذت ببرید. کافیست بلیط قطار قائمشهر را تهیه کنید و راهی سفر شوید. مسیر ریلی تهران به قائمشهر ۲۴۲ کیلومتر است که ظرف مدت ۷ ساعت آن را طی خواهید کرد. در طول این مسیر، از دل جنگل‌ها عبور کرده و از آب‌وهوای دلپذیر مازندران بهره‌مند می‌شوید.

تهیه بلیط قطار مازندران از وبسایت معتبر فلای تودی

اگر قصد سفر به قائمشهر یا دیگر شهرهای مازندران را دارید، بلیط قطار مورد نظرتان را از سایت فلای تودی تهیه کنید. البته می‌توانید بلیط هواپیمای ساری را نیز از همین مرجع بخرید و راهی سفری هیجان‌انگیز شوید. پلتفرم فلای تودی یکی از نام‌آشناترین مراجع فعال در حوزه خدمات گردشگری است که بهترین خدمات را به مسافران ارائه می‌دهد. همچنین برای رزرو هتل یا رزرو تور مسافرتی می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. البته برای دسترسی راحت‌تر، اپلیکیشن فلای تودی نیز طراحی و منتشر شده است. با فلای تودی، هزینه سفرهایتان را تا حد زیادی کاهش خواهید داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha