سلامت نیوز: عضو کمیسیون کشاورزی، آب منابع طبیعی با هشدار در باره قاچاق گسترده محصولات کشاورزی به کشور گفت: عسل‌های چینی موجود در بازار، به همراه بسیاری دیگر از محصولات کشاورزی وارد نمی‌شوند، قاچاق می‌شوند.

وکیل سپه اجیرلو در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: هم‌اکنون بسیاری از محصولات کشاورزی به کشور قاچاق می‌شود و قاچاق این محصولات در کنار واردات رسمی کشاورری کشور را در معرض تهدید قرار داده است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مقررات جدید، واردات محصولات کشاورزی به کشور به مجوز وزیر جهاد کشاورزی نیاز دارد و بدون اجازه وزیر، واردات محصولات کشاورزی به کشور غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی بدون مجوز وزیر به کشور وارد شده است، گفت: هم‌اکنون بخش چشمگیری از محصولات مختلف کشاورزی به کشور وارد شده که ورود این محصولات به کشور بیش از آن که واردات رسمی باشد، قاچاق این محصولات به کشور است.

وزارت کشاورزی، مجوزی برای واردات عسل به کشور صادر نکرده است

سپه‌آجیرلو تصریح کرد: برای مثال عرضه عسل‌های چینی در بازار نشان‌دهنده قاچاق گسترده این محصول به کشور است؛ به‌طور حتم وزیر جهاد کشاورزی مجوزی برای واردات عسل به کشور صادر نکرده است و عسل‌های چینی موجود در بازار به طور حتم  قاچاق وغیر قانونی وارد شده است.

وی ادامه داد: عسل تنها محصول کشاورزی قاچاق شده به کشور نیست و هم‌اکنون بسیاری از محصولات کشاورزی به کشور قاچاق می‌شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منایع طبیعی مجلس هشتم با بیان این‌که عسل در کنار بسیاری از دیگر محصولات کشاورزی به کشور قاچاق می‌شود، بیان کرد: هم‌اکنون پنبه‌کاران استان اردبیل از قاچاق پنبه از دو کشور ترکمنستان و ازبکستان، آسیب‌های بسیار زیادی دیدند و تداوم آن کشاورزی ایران را نابود خواهد کرد.

عسل‌های چینی در بازار ایران

غلامحسین طهماسبی؛ رئیس انجمن عسل ایران، از واردات عسل چینی به کشور خبر داده و گفته است: افزون‌بر عسل بی‌کیفیت، واردات لوازم و تجهیزات زنبورداری از کشور چین، تقریبا همه زنبورداران و تولیدکنندگان عسل را با مشکل روبه‌رو کرده است.

عسل چینی که در چند سال اخیر وارد کشور شده است، با قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم عرضه می‌شود؛ در حالی که نرخ هر کیلوگرم عسل با کیفیت و سالم داخلی، حدود ۱۲۰ هزار ریال براورد می‌شود که امکان هر گونه رقابت را از تولیدکنندگان داخلی گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha