دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بالگرد حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش که برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بودند، به علت شرایط نامساعد آب و هوایی ، دچار سانحه شد و تمام سرنشینان بالگرد به شهادت رسیدند.

اعلام 5 روز عزای عمومی/مخبر مدیر قوه مجریه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ده‌ها گروه امدادی در واکنش سریع برای امداد به رئیس‌جمهور و همراهانش اقدام کردند ولی تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه دیده به علت مه آلود بودن هوا و سخت گذر بودن منطقه جنگلی و کوهستانی، ساعت‌ها طول کشید و سرانجام بامداد امروز؛ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ گروه‌های امدادی مردمی و هلال احمر با استفاده از پهپادهای ایرانی ردیاب بالگرد سانحه دیده را کشف کردند.

در این سانحه هوایی، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان او از جمله امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، و همچنین سرتیم حفاظت رئیس جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

سردار سیدمهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهوری، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی از دیگر شهدای این حادثه بودند.

اعلام 5 روز عزای عمومی/مخبر مدیر قوه مجریه

در عکس بالا از راست به چپ کمک خلبان سرهنگ شهید محسن دریانوش ، خلبان سرهنگ سیدطاهر مصطفوی ، مسئول فنی سرگرد بهروز قدیمی لحظاتی قبل از پرواز را مشاهده می‌کنید.

براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، در صورت موافقت مقام معظم رهبری ، معاون اول مسئول امور اجرایی کشور می‌شود. طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در بخشی از توضیحاتی که در این زمینه داشته گفته است: از دیروز که این اتفاق پیش آمد، موارد لازم به معاون اول رئیس جمهور گفته شد و اداره امور توسط ایشان انجام می‌شود و از دیروز این فرآیند آغاز شده است. موضوع فرایند حداکثر ۵۰ روزه برای برگزاری انتخابات تمهیداتی لازم را خواهد داشت و دستگاه‌های مختلف هماهنگی های لازم را انجام خواهند داد.

پس از اعلام این خبر هیأت دولت بلافاصله تشکیل جلسۀ فوق‌العاده داد.

زمان و مکان دقیقِ مراسم وداع با رئیس‌جمهورِ شهید و همراهانش توسط دولت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در جلسه فوق العاده سران قوا به میزبانی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور بر ادامه خدمت رسانی دولت مردمی و همراهی سران قوا تاکید شد .

هیئت دولت هم در بیانیه‌ای نسبت به ادامه مسیر رییس‌جمهور شهید کشورمان تاکید کرد.

اعلام 5 روز عزای عمومی/مخبر مدیر قوه مجریه

شخصیت‌های مختلف سیاسی، فرهنگی ، نظامی و انتظامی با صدور پیام‌های جداگانه شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفتند.

ادامه دارد ....

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha