سلامت نیوز: پرهیز از مصرف بیش از حد غذاهای شور و ترشیجات و مصرف غذاهای حاوی ویتامین A و C، خطر ابتلا به سرطان معده را كاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، محمدرضا صادقیان كارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی یزد، سرطان معده را از سرطان‌های شایع در كشور ذكر كرد و گفت: در صورت تشخیص زودرس این سرطان، امكان درمان كامل آن وجود دارد ولی زمانی كه بیماری دیر تشخیص داده شود، ممكن است بیماری از معده فراتر رود و به نقاط دیگر بدن نیز آسیب برساند.

صادقیان كاهش اشتها، ‌وجود خون در مدفوع (مدفوع سیاه رنگ)، كاهش وزن، استفراغ خونی، درد شكم و سیری زودرس و بروز علائم كم خونی همچون سرگیجه، كم‌حوصلگی و كم رمقی را از علائم و نشانه‌های بیماری سرطان معده عنوان كرد.

این كارشناس سرطان خاطرنشان كرد: داشتن یك یا چند علامت از این علائم ممكن است در سایر بیماری‌های معده نیز وجود داشته باشند، لذا توصیه می‌شود در صورت وجود این علائم در افراد، به پزشك مراجعه شود.
 
صادقیان در پایان پرهیز از مصرف بیش از حد شور‌جات و ترشیجات، ‌استفاده از یخجال برای نگهداری مواد غذایی‌، قطع مصرف سیگار و مواد مخدر، ‌مصرف حبوبات، سبزیجات و میوه‌هایی كه بخصوص حاوی ویتامین A و C هستند و نوشیدن آب‌های شرب بهداشتی را از مواردی ذكر كرد كه خطر ابتلا به سرطان معده را كاهش می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha