سلامت نیوز: اگر بعد از خارج شدن از دستشویی، متوجه شدید كه دستهایتان را نشسته‌اید، اندكی تامل كرده و نسبت به انجام این كار اهمال و بی‌توجهی نكنید چون نتایج یك مطالعه جدید نشان می‌دهد كه تمام دستگیره‌ها و وسایل داخل دستشویی آلوده به باكتری‌های خطرناك و بیشماری هستند كه به راحتی منتقل می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، كارشناسان بهداشت عمومی در آمریكا در این باره هشدار دادند كه شمار فراوانی از باكتری‌ها و میكروب‌های بیماری‌زا روی تمام سطوح دستشویی‌ها وجود دارند و در تماس با دست‌های افراد زیادی هستند.

بنابراین گزارش كه در روزنامه لس آنجلس تایمز منتشر شده، باكتری‌هایی كه معمولا با پوست در ارتباط هستند در تمام سطوح شامل درها، دستگیره‌ها، شیر آب و بسیاری از سطوح دیگر یافت می‌شوند.

بعلاوه باكتریهایی هم كه مربوط به روده هستند به تعداد زیاد روی سطوح مختلف سرویس‌های بهداشتی پخش هستند. در این اماكن كف زمین، بیشترین بار باكتریایی را دارد و معمولا حاوی انواع میكروب‌هایی است كه در خاك یافت می‌شوند.

بنابراین پزشكان توصیه می‌كنند هرگاه خواستید از وظیفه شستن دست‌ها پس از دستشویی رفتن، شانه خالی كنید تصویر این میكروب‌های خطرناك و آلوده را در ذهن خود تداعی كرده و تصمیم خود را تغییر دهید تا سلامت بمانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha