دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 37347

مصرف تخم کرفس در درمان بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید، رفع بوی بد دهان و نفخ معده و رفع بیماری‌های کیستی مفید است همچنین تخم کرفس همراه با ساقه بید برای درمان آرتریت مفید است.

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف تخم کرفس مجاری ادراری را پاکسازی می‌کند و در درمان بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید، رفع بوی بد دهان، نفخ معده و بیماری‌های کیستی مفید است.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تخم کرفس در فصل پاییز به عمل می‌آید و می‌توان در این فصل تخم کرفس را مصرف کرد.

وی گفت: تخم کرفس دارای خواص بسیاری است که می‌توان به خاصیت ادرارآوری و ضدعفونی کنندگی آن اشاره کرد همچنین مصرف تخم کرفس، مجاری ادراری را پاکسازی می‌کند.
 
*تخم کرفس برای مبتلایان به آرتریت روماتوئید مفید است

این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف تخم کرفس در درمان بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید، رفع بوی بد دهان و نفخ معده و رفع بیماری‌های کیستی مفید است همچنین تخم کرفس همراه با ساقه بید برای درمان آرتریت مفید است.

صفوی ادامه داد: تخم کرفس برای مادران شیرده نیز مفید است و موجب افزایش شیر آنها می‌شود همچنین کسانی که به نقرس مبتلا هستند و میزان اسید اوریک خونشان بالاست می‌توانند از تخم کرفس استفاده کنند به دلیل اینکه مصرف آن برای رفع اسید اوریک خون مفید است.
 
وی بیان داشت: افراد روزانه می‌توانند یک تا 2 گرم تخم کرفس مصرف کنند یا یک قاشق چایخوری از این تخم را در یک تا 2 لیوان آب دم و در طول روز از آن استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha