سلامت نیوز: تقریبا حدود نیمی از موارد سرطانی كه سالانه در انگلیس تشخیص داده می‌شود به دلیل نوع سبك زندگی افراد به وجود می‌آید كه در مجموع 130 هزار مورد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، انتخاب عاداتی اشتباه مثل سیگار كشیدن و مصرف مواد غذایی مضر و نامناسب سبب می‌شود كه افراد به این بیماری مبتلا شوند.

به گزارش مركز تحقیق سرطان در انگلیس، مصرف تنباكو باعث می‌شود كه 23 درصد مردان و 15.6 درصد زنان كه از این ماده مخدر استفاده می‌كنند به بیماری سرطان مبتلا شوند.

به گفته كارشناسان این مركز، مهم‌ترین عامل بعدی كه باعث پیدایش این بیماری در مردان می‌شود كمبود مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه است و در زنان نیز می‌توان به عامل اضافه وزن اشاره كرد.

به گفته پرفسور«مكس پاركین»، نویسنده ارشد این مطالعه، بررسی تمام شواهد نشان می‌دهد كه حدود 40 درصد از موارد ابتلا به سرطان‌ در نتیجه مصرف مواد غذایی و عادات نامناسب زندگی است كه قادر به تغییر آن هستیم.

مكس پاركین به مردان توصیه كرده است كه میوه و سبزیجات تازه مصرف كنند و از كشیدن سیگار بپرهیزند. در مورد زنان نیز توصیه می‌شود كه از كشیدن سیگار خودداری كنند و سعی كنند وزن خود را در حالت تعادل نگه دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، این محقق اعلام كرد: به طور مثال مصرف مقدار زیادی نمك در وعده غذایی را می‌توان مهم‌ترین عامل پیدایش سرطان معده در افراد اعلام كرد كه حذف آن به پیشگیری از ابتلا به این بیماری كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha