سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴
سلامت نیوز: متخصصان زنان و مامایی هشدار دادند مادرانی كه در ماه‌های دوم و سوم بارداری استرس زیادی دارند، خیلی بیشتر در معرض خطر سقط جنین و از دست دادن نوزاد پسر خود یا وضع حمل پیش از موعد هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ‌آزمایشات تایید می‌كند كه قرار گرفتن در معرض تنش و استرس می‌تواند طول مدت بارداری را كوتاه كند و در این شرایط در مادرانی كه نوزاد پسر در شكم دارند، احتمال سقط جنین و از دست دادن نوزادشان، بیشتر است.

متخصصان انگلیسی می‌گویند: این مطالعه برای اولین بار مشخص كرده است كه استرس روی تعامل بین دو جنسیت دختر و پسر در دوران بارداری تاثیر می‌گذارد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، این نتایج حاصل از بررسی تاثیر استرس ناشی از زمین لرزه سال 2005 میلادی در شیلی روی زنانی است كه در آن زمان باردار بوده‌اند و گروهی از آنها در نزدیكی محل زمین لرزه سكونت داشتند. برای انجام این مطالعه دو پروفسور به نام‌های فلورینسا تورچ و كارین كلین هائوس در دانشگاه نیویورك مدارك تولد تمام نوزادان این زنان را كه بین سالهای 2004 تا 2006 میلادی در شیلی متولد شده‌ بودند به دقت ارزیابی كردند و به این نتایج رسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha