سلامت نیوز: رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت با اشاره به مصوبه اخیر دولت مبنی بر مجاز شدن استفاده از قلیان در قهوه‌خانه‌ها، گفت: اصلاح و بازگرداندن این مصوبه به صورت قبلی را از طرق قانونی پیگیری می‌كنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر كاظم ندافی گفت: بر اساس قانون جامع كنترل دخانیات، عرضه قلیان در اماكن عمومی ممنوع است و پیش از این قهوه خانه‌ها نیز شامل این ممنوعیت بودند.

وی با بیان این كه اخیرا مصوبه‌ای از سوی دولت صادر شده است كه قهوه خانه‌ها را از شمول اماكن عمومی مستثنی كرده است، گفت: وزارت بهداشت معتقد است كه مستثنی كردن قهوه خانه‌ها از این قانون به سلامت مردم و بویژه جوانان آسیب می‌رساند.

رییس مركز سلامت محیط وكار وزارت بهداشت، همچنین درخصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای مقابله با عوارض ناشی از آلودگی هوا گفت: هر سال اواخر فصل پاییز و با آغاز فصل زمستان و به دنبال شرایط پایداری كه در هوای تهران و شهرهای صنعتی ایجاد می‌شود، با افزایش غلظت آلاینده‌های هوا رو به رو می‌شویم؛ به طوری كه در برخی مواقع، كیفیت هوا در وضعیت ناسالم قرار می‌گیرد. البته اطلاع رسانی‌های لازم در این زمینه برای عموم انجام می‌شود.

برنامه جامع كاهش آلودگی هوای پایتخت و كلان‌شهرها به زودی اجرایی می‌شود

ندافی در ادامه از اجرای «برنامه جامع كاهش آلودگی هوای تهران و شهرهای بزرگ» در آینده نزدیك خبر داد و عنوان كرد: در این برنامه چندین محور اصلی در نظر گرفته شده است. اصلاح كیفیت سوخت، اصلاح كیفیت خودروها، افزایش استاندارد خودروها، افزایش فضای سبز شهری، آموزش همگانی و گسترش حمل و نقل عمومی از جمله محورهای مطرح شده در این برنامه است.

وی افزود: بر اساس این برنامه وزارت نفت مكلف به اصلاح كیفیت سوخت شده است كه البته این موضوع اكنون تا حدود زیادی پیش رفته و سوخت بهتر آماده توزیع شده است. وزارت صنایع مكلف به اصلاح كیفیت خودروهای تولیدی در كشور شده است و بر این اساس موظف است از آغاز سال آینده استانداردهایی یورو 4 و یورو 5 را در ساخت خودروها مورد توجه قرار دهد.

سامانه پایش آلودگی هوا به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، با بیان این مطلب كه افزایش فضای سبز شهری نیز در كاهش آلودگی هوا نقش موثری دارد، اظهار كرد: ایجاد یك سامانه جامع كه اطلاعات مربوط به آلودگی هوا را به صورت روزانه در اختیار مردم قرار دهد. بر اساس برنامه جامع كاهش آلودگی هوا، ایجاد این سامانه از جمله وظایف وزارت بهداشت است كه اكنون در صدد ایجاد این سامانه هستیم و آن را به زودی در اختیار مردم قرار خوهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha