سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه مهلت بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران برای نصب دستگاه‌های امحای زباله اول دی پایان می یابد، گفت: کاهش رتبه بیمارستانی در انتظار مراکزیست که در این خصوص کوتاهی کرده باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مرضیه وحید دستجردی در مراسم رونمایی از «بزرگترین بانک جامع اطلاعات پزشکی و دارویی تهران»، ضمن تاکید بر لزوم تجهیز کلیه بیمارستان های کشور به سیستم‌های امحای زباله، عنوان کرد: وزارت بهداشت که متولی سلامت مردم است، باید نشان بدهد که محیط زیست را آلوده نمی کند.

وی ادامه داد: هر دستگاه امحای زباله که بتواند یک بیمارستان 100 تا 200 تختخوابی را پوشش دهد، حدود 30 تا 40 میلیون تومان هزینه دربرخواهد داشت.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دستگاه‌های امحای زباله باید تا اول دی ماه در تمامی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران نصب شده باشد، گفت: هر بیمارستانی که پس از مهلت تعیین شده، به این دستگاه‌ها تجهیز نشده باشد، حتی اگر زمان ارزشیابی بیمارستان‌ها هم فرا نرسیده باشد، کاهش رتبه اش را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، وحید دستجردی تاکید کرد: به مابقی بیمارستان های کشور نیز، حدود دو ماه دیگر فرصت داده شده تا به این سیستم مجهز شوند. با مراکزی که در انجام این دستورالعمل کوتاهی کنند، همانند دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران برخورد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha