سلامت نیوز: عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در خصوص خودورهایی که از اگزوز صدادار استفاده می‌کنند، گفت: خودروهای که از اگزوز صدادار استفاده می‌کنند، باید توسط نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شده و جریمه شوند.

سید محمدعلی موسوی مبارکه در گفت‌وگو با فارس در خصوص آلایندگی صوتی خودروها اظهار اشت: در برخی از کشورها بوق نزدن خودورها در خیابان فرهنگ شده است و آداب و رسوم برخی از کشورها نیز به گونه‌ای است که از طریق بوق زدن آلودگی صوتی ایجاد کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا به صورت قانونی جلوی افرادی که اگزوز صدادار به خودروی خود متصل می‌کنند، گرفته نمی‌شود؟ گفت: این خودروها باید توسط نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شده و جریمه شوند.

موسوی مبارکه افزود: هر کسی اشیا و لوازمی که ایجاد کننده سر و صدا است را نصب کند چه آنکه کسی که به صورت کارگر فنی این کار را انجام می‌دهد و چه مالک خودرو مقصر است و باید با آنها برخورد قانونی شود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس خاطرنشان کرد: استفاده کنندگان و نصب کنندگان اگزوزهای پر سر و صدا مقصرند و باید با هر دوی آنها برخورد شود پس باید با کسانی که تجهیزات و آلاینده‌های صوتی را نصب می‌کنند، برخورد صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha