سلامت نیوز: پاسخگو نبودن مسئولان، نبود امکانات رفاهی، صف‌های طولانی بخشی از گلایه‌های شهروندان به مدیران بیمارستان صدر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس در حال حاضر در برخی از شهر و روستاها بیمارستان‌هایی از سوی سازمان تأمین اجتماعی تأسیس شده‌اند که مستقیماً زیر نظر این سازمان اداره می‌شوند.

که در همین راستا برخی از مراجعه کنندگان از وضعیت ارائه خدمات و کیفیت این مراکز گلایه دارند و اعتقاد دارند که خدمات ارائه شده، کیفیت لازم را ندارد و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان متولی بیمه شدگان باید این مشکلات را برطرف کند.

وجود صف‌های طولانی، عدم پاسخگویی پزشکان و پرسنل به سوالات مراجعه کنندگان، عدم رعایت احترام به بیمه شدگان، کمبود تجهزیات پزشکی بخشی از مشکلات اشاره شده از سوی مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی است.


بیمارستان صدر "به آفرین " در سال 1375 با ظرفیت 60 تخت ثابت در منطقه ۶ شهر تهران، میدان ولیعصر(عج)، خیابان کریم خان زند، خیابان به آفرین تأسیس شد. از جمله‌ خدماتی که در این بیمارستان به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود خدمات تخصصی چشم پزشکی است.

 واحدهای فعال پاراکلینیکی و درمانگاهی در این مراکز عبارتند از : آزمایشگاه، رادیولوژی ،اولتراسونوگرافی ،تست ورزش، آندوسکوپی ،کولونوسکوپی، اپتومتری،اسکن چشم،آنژیوگرافی چشم،ماموگرافی،اکوکاردیوگرافی،داروخانه،EMG.NCV ،ادیومتری،اکو چشم،اسپیرومتری،تزریقات و پانسمان و ECG است.

بیمارستان صدر در حال حاضر با داشتن پزشکان متخصص چشم، یکی از مهمترین مراکز درمانی ایران در خصوص درمان و جراحی‌های چشم مطرح شده است که روزانه بیماران زیادی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

علاوه بر خدمات متفاوت درمانی که توسط پزشکان بیمارستان صدر به بیمه شدگان ارائه می‌شود، این بیمارستان با مشکلاتی همچون نبود امکانات کافی، کمبود فضا و همچنین عدم هماهنگی بین پرنسل روبرو است که نیازمند به توجه و رفع این مشکلات است.


صف های طولانی مردم را عصبانی کرده است

محمد، در خصوص مشکلات موجود بیمارستان صدر اظهار داشت: مـتأسفانه صف‌های طولانی جهت دریافت شماره و پذیرش، بیماران را ناراحت و عصبانی کرده است.

وی تصریح کرد: اکثر مراجعه کنندگان در این مرکز درمانی از پیرمرد‌ها و پیرزن‌ها هستند که نیازمند به احترام بیشتری از سوی پرسنل بیمارستان هستند، اما متأسفاته چنین موردی در این مرکز کمتر رعایت می‌شود.

محمد ادامه داد: مسئولان بیمارستان باید برنامه ریزی صحیحی را جهت پذیرش و درمان بیماران داشته باشند و طی روز تعداد مشخصی را جهت درمان و عمل پذیرش کنند، نه اینکه بیماران در بیمارستان سرگردان شوند.

قید عمل چشمم را زدم!


وحید حسینی که برای عمل چشم راستش به بیمارستان صدر مراجعه کرده است، اظهار داشت: حدود یکماه پیش پس از معاینه‌های متعدد معلوم شد که چشمم باید عمل شود و من نیز به این مرکز مراجعه کردم.

وی اضافه کرد: از همان ابتدا که به بیمارستان آمدم با مشکلات متعددی از جمله دریافت نوبت و پذیرش روبرو بودم که همین امر منجر شد قید عمل چشمم را بزنم.

حسینی افزود: بیمارستان‌های تأمین اجتماعی خدمات خوبی را به بیمه شدگان ارائه نمی کنند و تنها از بیمه شدگان حق بیمه دریافت می‌کنند به طوری که اکثر بیمه شدگان ار نوع خدمات این سازمان گلایه دارند.

بیش از 4 ساعت پشت در اتاق عمل منتظر بودم

حضرتی، خانم 55 ساله با انتقاد از سرویس دهی بیمارستان صدر به بیمه شدگان تصریح کرد: یکماه پیش برای عمل چشم راستم به این بیمارستان مراجعه کردم که بیش از 4 ساعت منتظر ورود به اتاق عمل بودم.

وی اضافه کرد: پرستاران و پرنسل بیمارستان صدر در پاسخ به مشکل به وجود آمده تأکید کردند، به خاطر ازدحام بیماران چنین مشکلاتی به وجود می‌آید که باید بیماران با آن کنار بیایند.

رسیدگی بیمارستان به بیماران در حد صفر است

ابوفاضلی، یکی دیگر از بیمارانی که در بیمارستان صدر هر دو چشم خود را عمل کرده است، اظهار داشت: اکثر بیماران تنها به خاطر دولتی بودن بیمارستان صدر  به این مرکز مراجعه می‌کنند و گرنه از نوع خدمات راضی نیستند.

وی تصریح کرد: خدمات و سرویس دهی بیمارستان در حد صفر است و همین امر منجر به نارضایتی بیماران از بیمارستان‌ها دولتی و تأمین اجتماعی شده است.

ابوفاضلی اظهار امیدواری کرد تا مدیران سازمان تأمین اجتماعی از مراکز درمانی به صورت مستمر بازرسی کنند و با مراکزی که خدماتشان ناقص است، برخورد کند.


خدمات بیمارستان صدر هم سطح با بیمارستان فارابی است

سعید در خصوص بخش چشم پزشکی بیمارستان صدر اظهار داشت: این بیمارستان دارای خدمات قابل قبول در حوزه چشم پزشکی است و بیماران زیادی به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند ضمن اینکه بیمارستان صدر دارای پزشکان متخصص در بخش چشم پزشکی است.

وی تصریح کرد: وجود بیمارستان صدر و خدماتش در تهران منجر شده است تا بیماران کمتری به بیمارستان فارابی مراجعه کنند، چرا که خدمات بیمارستان صدر نیز در حال حاضر قابل قبول است.


 افزایش چنین مراکزی از سوی تأمین اجتماعی لازم است

فاطمه رضایی با اشاره به اینکه بیمارستان صدر در مکان خوبی قرار دارد و بیماران زیادی می‌توانند از سطح شهر تهران و شهرستان‌های اطراف به این مرکز مراجعه کنند، گفت: مرکز درمانی با چنین تجهیزاتی می‌تواند برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی مفید باشد.

وی اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی باید تلاش کند چنین مراکزی را در سطح کشور گسترش دهد، تا بیمه شدگان با کمترین زمان بتوانند به مراکز درمانی مراجعه کنند.


سرویس دهی و امکانات در حد بیمارستانی روستایی!

مهدی با انتقاد از سرویس دهی و خدمات بیمارستان صدر بیان داشت: مـتأسفانه سطح خدمات ارائه شده توسط پزشکان و پرسنل در بیمارستان صدر در حد یک بیمارستان روستایی است به طوری که مراجعه کنندگان برای انتظار برای معاینه ناچاراً در بیرون از بیمارستان منتظر بمانند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی بیمارستان، عدم هماهنگی بین پرسنل و پزشکان بیمارستان برای معرفی افراد به اتاق عمل است به طوری که بیماران در راهروهای بیمارستان سرگردان و آوره منتظر عمل چشم خود هستند.


علیرغم مشکلات موجود در بیمارستان صدر و تلاش فارس جهت تماس با مسئولن سازمان تأمین اجتماعی، هیچ یک از مسئولان ادراه کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران حاضر به پاسخگویی به مشکلات موجود و رفع آن نبودند خبرگزاری فارس این آمادگی را دارد تا هر گونه توضیح ارائه شده از سوی مسئولان در این زمینه را منتشر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha