سالانه حدود 7800 مورد سرطان در زنان و 180 تا 160 مورد در مردان دیده می شود كه بار مالی، درمانی، اقتصادی و اجتماعی زیادی به مردم و كشورمان تحمیل می كند.

سلامت نیوز: سالانه حدود 7800 مورد سرطان در زنان و 180 تا 160 مورد در مردان دیده می شود كه بار مالی، درمانی، اقتصادی و اجتماعی زیادی به مردم و كشورمان تحمیل می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، حمید رضا میرزایی دبیر علمی كنگره بین المللی سرطان پستان اظهار داشت: با توجه به افزایش سن امید به زندگی، رشد جمعیت و به تبع آن تزاید بروز سرطان در كشور و به خصوص سرطان پستان به عنوان شایعترین سرطان در جامعه زنان، این بیماری از اولویت‌های سیستم سلامت و از دغدغه‌های سیاستگزاران كشور محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: از طرفی نیاز به برنامه‌ریزی از همه جوانب و اطلاع رسانی در تمام سطوح جامعه و ارائه راهكار های مناسب كمک شایانی به نجات بیماران از این بیماری قابل علاج می‌كند و می‌توان بسیاری از اثرات مخرب آن را در فرد، خانواده و جامعه پیش‌بینی و پیشگیری كرد.

دبیر هفتمین كنگره بین المللی سرطان پستان خاطر نشان كرد: سرطان پستان شایع ترین سرطان زنان و پنجمین عامل مرگ ناشی از سرطان در زنان كشور است كه سالانه حدود 7800 مورد سرطان در زنان و 180 تا 160 مورد در مردان دیده می‌شود كه بار مالی، درمانی، اقتصادی و اجتماعی زیادی به مردم و كشورمان تحمیل می‌كند.
 
میرزایی تصریح كرد: اپیدمیولوژی، اتیولوژی، ریسك فاكتورها، پیشگیری و غربالگری، بیولوژی ملكولی و ژنتیك، تازه های درمانی، توانبخشی، مسائل روانی، اجتماعی و سلامت معنوی از مطالب مورد بحث در این كنگره است.

گفتنی است؛ ‌هفتمین كنگره بین المللی سرطان پستان برای متخصصان جراحان عمومی، رادیوتراپی، آنكولوژی، پاتولوژی، رادیولوژی، هماتولوژی، پزشكی هسته‌ای، ژنتیك، ایمونولوژی، طب فیزیكی و توان بخشی، داخلی، بیهوشی، زنان و زایمان، پزشكی اجتماعی و اپیدمیولوژی، پزشكان عمومی، پرستاری و مامایی امتیاز بازآموزی دارد.

هفتمین كنگره بین المللی سرطان پستان توسط مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با همكاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از سوم اسفندماه سال 90 به مدت سه روز در دانشكده پزشكی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha