سلامت نیوز: مدیر دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، گفت: اعتبار بخش كاهش آسیب‌های اجتماعی در سال جاری نسبت به سال گذشته كاهش یافته است و علت این امر هدایت اعتبارات به سمت مراكز اجباری كاهش آسیب است.

فرید براتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه در شش ماهه نخست سال جاری پنج مركز گذری كاهش آسیب در كشور به دلیل عدم تامین اعتبار تعطیل شده‌اند، اظهاركرد: تاكنون تنها اعتبار50 تا60 درصد مراكز گذری كاهش آسیب تامین شده است و برای جذب اعتبار این مراكز با مشكلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر 107 مركز گذری كاهش آسیب، 37 شتلر، 196 تیم سیار، 263 كمپ مجوزدار، 17 TC و 1005 مركز سرپایی درمان اعتبار در كشور مشغول به فعالیت هستند اما این امكانات جوابگوی نیاز نیست و انتظار جلب حمایت و اعتبار بیشتری می‌رود زیرا وضعیت اعتیاد در كشور نامناسب است.

براتی در ادامه عنوان كرد: طبق سند جامع پیشگیری از اعتیاد كه به تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر رسیده است وظبقه سازمان بهزیستی پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های كار است و به این منظور در شش ماهه نخست سال جاری 649 تیم درمحیط‌های كار تشكیل شده است.

چالش در آموزش‌های پیشگیری در مهدهای كودك

مدیردفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در ادامه با بیان اینكه در آموزش پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های آموزش، ریزش داشته‌ایم، گفت: مهدهای كودك اصلی‌ترین مكان آموزشی بحث پیشگیری هستند، اما به دلیل دعوای بین سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌ها در این زمینه دچار مشكل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha