سلامت نیوز: رییس كل سازمان نظام پرستاری گفت: قانون ارتقای بهره وری در دسته‌ای از بیمارستان‌های كشور اجرا می‌شود البته به علت وارد نشدن نیروهای استخدامی به چرخه استخدام و كمبود منابع مالی و اعتبارات، مابه‌التفاوت كار پرستاران در برخی از بیمارستان‌ها به صورت اضافه كاری پرداخته نشده است.

غضنفر میرزابیگی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، افزود: در حالی قانون ارتقای بهره‌وری به این شیوه اجرا می‌شود كه هم رییس جمهور و هم نمایندگان مجلس دستور اجرای این قانون را داده‌اند ولی هنوز پرستاران طعم اجرای قانون ارتقای بهره‌وری را نچشیده‌اند.

وی تصریح كرد: چالشی در زمینه بودجه قانون ارتقای بهره وری میان وزارت بهداشت و بخش دیگری از دولت وجود دارد. از سویی دولت اعلام كرده كه بودجه لازم برای اجرای این قانون را اختصاص داده است ولی وزارت بهداشت می‌گوید بودجه‌ای را دولت اختصاص نداده است و از منابع مالی بیمارستان‌ها هزینه می‌كند.

رییس كل سازمان نظام پرستاری در ادامه گفت:‌ در حال حاضر 5 دانشگاه علوم پزشكی هم قانون ارتقای بهره‌وری را محاسبه و هم مابه التفاوت را پرداخت كرده‌اند. در این دانشگاه‌ها رضایت دو طرفه میان پرستاران و بخش دولتی وجود دارد اما در 11 دانشگاه علوم پزشكی كشور از جمله دانشگاه علوم پزشكی تهران نه اضافه كار پرستاران محاسبه شده و نه مابه التفاوت پرداخته شده است. از سوی دیگر،30 دانشگاه ساعت كار پرستاران را محاسبه كرده‌اند ولی مابه التفاوت را پرداخت نكرده‌اند. این كار باعث ایجاد نگرانی در بین پرستاران شده است.

وی در ادامه با اشاره به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار كرد: برای شروع اجرای این قانون، لازم است دولت بودجه شش ماهه یا یك ساله اختصاص دهد تا پوشش بیمه‌ای آن برقرار شود.

رییس كل سازمان نظام پرستاری افزود: نظام پرستاری كارهای كارشناسی اجرای قانون تعرفه گذاری را انجام و نتایج آن را هم در اختیار وزارت بهداشت و هم مجلس شورای اسلامی و هم معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری قرار داده است بنابراین امیدواریم در سال 91 مشكل بودجه و اعتبار برای اجرای این قانون وجود نداشته باشد چرا كه با توجه به انجام كارهای كارشناسی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری قابل قبول نیست كه این قانون در سال آینده نیز با مشكل بودجه مواجه شود.

میرزابیگی در پایان ابراز امیدواری كرد كه قانون‌های ارتقای بهره وری و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال آینده به طور كامل اجرا شود تا پرستاران با شادابی به كار ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha