سلامت نیوز: رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت از چاپ دو تصویر هشداری جدید روی پاكت‌های سیگار خبر داد و گفت: سیگارهای با هشدارهای جدید بهداشتی به زودی وارد بازار می‌شوند.

دكتر كاظم ندافی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طبق مصوبه ستاد كشوری كنترل و مبارزه با دخانیات، چهار تصویر جدید برای درج بر روی پاكت‌های سیگار به شركت دخانیات ارائه شد. به دلیل محدودیت در امكانات چاپ، در حال حاضر شركت‌ دخانیات برای چاپ دو مورد از این تصاویر اقدام كرده و سیگارهای با هشدارهای بهداشتی جدید به زودی وارد بازار می‌شوند.

وی ادامه داد: نسخه‌هایی از چاپ تصاویر هشداری جدید روی پاكت‌های سیگار در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و كیفیت این تصاویر حداقل در نمونه‌هایی كه به وزارت بهداشت ارائه شده، مناسب است.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، درباره تاثیر هشدارهای بهداشتی درج شده روی پاكت‌های سیگار در اقدام به ترك مصرف كنندگان سیگار، گفت: تحقیقات انجام شده در اغلب كشورهای دنیا و از جمله ایران نشان می‌دهد كه این تصاویر هشداری به ویژه در خانواده‌ها بسیار تاثیرگذار است. بر این اساس كشور كانادا از ابتدای سال 2011 سطح این تصاویر بر روی پاكت‌های سیگار را از 50 درصد به 70 درصد افزایش داده است.

به گفته وی، تحقیقات انجام شده در ایران نیز نشان داده بسیاری از افرادی كه برای ترك سیگار به كلینیك‌های ترك سیگار مراجعه می‌كنند، علت اقدام به ترك را تصاویر هشداری روی پاكت‌ها، ذكر كرده‌اند.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت: در مجموع تصاویر هشداری روی پاكت‌های سیگار تاثیر بسیاری برای ترك مصرف كنندگان مواد دخانی دارد. از طرف دیگر الصاق این تصاویر روی پاكت‌ها قانون كشور است و باید انجام شود. بر همین اساس است كه سومین مرحله چاپ تصاویر هشداری روی پاكت‌های سیگار در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha