سلامت نیوز: دستیار تخصص طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مصرف غذاهای آماده مانند پیتزا، سوسیس و کالباس، چیپس و پفک موجب تولید مزاج سرد و خشک در بدن می‌شود که در باروری تأثیر منفی دارد و موجب کاهش توانایی باروری می‌شود.

محمود خدادوست در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سبک زندگی امروزه تغییر پیدا کرده است و اساساً افراد بیشتر از مواد غذایی با طبع سرد استفاده می‌کنند.

وی گفت: زندگی در آب و هوای آلوده نیز موجب بروز مزاج سرد و خشک در افراد می‌شود که در روحیات و اخلاق افراد نیز تأثیر می‌گذارد همچنین مصرف غذاهای آماده مانند پیتزا، سوسیس و کالباس، چیپس و پفک موجب تولید مزاج سرد و خشک در بدن می‌شود.

دستیار تخصص طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: افزایش سردی و خشکی در بدن موجب کاهش توانایی جنسی در افراد می‌شود و موجب افسردگی، نگرانی، درگیری و خستگی ذهن نیز می شود.

خدادوست با بیان اینکه مزاج معتدل در بدن افراد شانس باروری را افزایش می‌دهد، ادامه داد: اساساً تولید اسپرم در مردان و تخمک در زنان نیازمند این است که اخلاط مناسب در بدن تولید شود.

وی اضافه کرد: درگیری‌های ذهنی نیز از عوامل سردی و خشکی مزاج و موجب تغییر حالت‌های روحی و روانی افراد می‌شود همچنین قدرت باروری را کاهش می‌دهد.

دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: مزاج سرد و خشک خلط سودا را در بدن افزایش می‌دهد که در باروری تاثیر منفی خواهد گذاشت و اگر افراد تصمیم به باردار شدن دارند باید از مصرف غذاهایی که خلط سودا را در خون افزایش می‌دهد، پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha