سلامت نیوز: زنانی که سابقه دیابت حاملگی دارند باید هر سال از نظر بروز دیابت تست شوند، چرا که شانس ابتلا به دیابت در 40 درصد از این افراد در سال‌های آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، سعید حسین خلیل زاده معاون مرکز تحقیقات دیابت استان یزد اظهار داشت: مرکز تحقیقات دیابت تست غربالگری دیابت را برای افرادی که دارای فاکتورهای خطر دیابت هستند انجام می‌دهد و مردم باید این تست را جدی بگیرند.

سعید حسین خلیل زاده از دلایل بروز بیماری دیابت نوع یک را تخریب سلول‌های انسولین ساز دانست و افزود: این نوع دیابت دارای عوارض زود هنگام است و اقدام پیشگیرانه ای را نمی توان برای آن انجام داد.

وی ادامه داد: کمتر از 10 درصد از بیماران دیابتی دارای دیابت نوع یک هستند ولی در دیابت نوع دو به دلیل مزمن بودن این بیماری علائم خود را دیرتر نمایان می کند. بنابراین لازم است تا افراد نسبت به سلامتی خود و انجام تست های بیماریابی توجه داشته باشند تا پیش از بروز عوارض از آن پیشگیری شود.

معاون مرکز تحقیقات دیابت استان یزد گفت: تست‌های غربالگری برای افراد در معرض خطر اعم از افراد چاق و افرادی که توده بدنی بالای 25 دارند، دارا بودن سابقه خانوادگی دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و عروقی، زنانی که سابقه دیابت حاملگی دارند یا کودکان با وزن بالای 4 کیلوگرم به دنیا آورده اند انجام می‌شود.
 
خلیل زاده گفت: علایم بیماری دیابت در نوع یک و دو در بیشتر مواقع یکسان است كه شامل پرنوشی، پرادراری، عفونت، کاهش وزن و تاری دید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha