شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 39212
سلامت نیوز: موثرترین و بهترین گزینه برای ترک سیگار،‌ استفاده از آدامس نیکوتین دار است زیرا حدود 90 درصد در ترک سیگار موثر است.

دکتر محمدرضا معدنی دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره افزود:‌ بعضی افراد به علل مختلف از جمله استفاده از دندان مصنوعی، برای ترک سیگار آدامس نیکوتین‌دار نمی‌جوند و از افشانه‌ها و برچسب‌های ترک سیگار استفاده می‌کنند این در حالی است که طی 10 سال فعالیت جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات نتیجه خوبی از برچسب‌ها گرفته نشده است چون برخی از استفاده‌کنندگان پس از یک ماه دچار آلرژی پوستی شدند.

وی با بیان این که برچسب‌های نیکوتین‌دار تاثیر بسیار کمی در ترک دخانیات دارد، گفت: گاهی اوقات ممکن است که فرد، برچسب نیکوتین‌دار را شب به بدن بزند ولی صبح فراموش کند که از چسب استفاده کرده است و قلیان یا سیگار بکشد. از سوی دیگر برچسب‌ها بسیار گران قیمت است به گونه‌ای که هفت برچسب حدود 14 هزار تومان است.

وی با بیان این که استفاده از آدامس‌های نیکوتین دار مقرون به ‌صرفه است، اظهار کرد: بسته‌های 30 تایی این آدامس‌ها 3 هزار و500 تومان است بنابراین قشر متوسط و متوسط رو به پایین بهتر می‌تواند از آن استفاده کند؛ جویدن این آدامس باعث ترک دخانیات می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha