سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از مثبت بودن تراز تجاری ایران به علت افزایش فروش منابع نفتی در سال جاری خبر داد و اختصاص ندادن ارز از سوی بانک مرکزی به شرکت‌های واردات دارو را به‌علت نبود اعتبار و ارز را غیر قابل‌قبول خواند.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر اختصاص ارز دولتی به شرکت‌های واردات دارو از سوی بانک مرکزی، افزود: بانک مرکزی حدود چهار ماه است که ارز این شرکت‌ها را پرداخت نکرده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که اختصاص ندادن ارز از سوی بانک مرکزی به شرکت های واردکننده علت اعتباری و اقتصادی ندارد، گفت: خوشبختانه تراز تجاری کشور به علت افزایش فروش منتبع نفتی در سال جاری مثبت بوده است، از این رو هیچ علتی برای نبود ارز در بانک مرکزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون مسئول تأمین ارز دولتی برای بانک مرکزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، به این صورت که میزان اختصاص اعتبار در بودجه سالیانه پیش بینی شده است، به همین علت وزارت بهداشت تنها باید اعتبار و ارز مورد نیاز بانک مرکزی و به‌تبع آن شرکت‌های واردکننده دارو انتقال دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با اعلام این که هم‌اکنون هیچ بهانه‌ای برای گران شدن داروهای وارداتی وجود ندارد، افزود: سازمان‌های مربوطه به طور حتم با عوامل گرانی داروها برخورد می‌کنند.

مبتلایان به بیماری‌های مغز و اعصاب، زنان، زایمان و نازایی، سرطان و تالاسمی از جمله افرادی هستند، که از داروهای وارداتی استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha