یکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴

با تلاش‌هایی صورت گرفته در سال‌های اخیر اعتیاد به مواد مخدر بسیار کم بوده است؛ البته ممکن است در برخی نقاط سیگار و قلیان استعمال شود اما اعتیادی به مواد مخدر در محیط‌های دانشگاه وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

سلامت نیوز : معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: در برخی خوابگاه‌های دانشجویی سیگار و قلیان استعمال شود اما اعتیادی به مواد مخدر در محیط‌های دانشگاه وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس، درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با اعتیاد دانشجویان به مواد مخدر گفت: اگر مقصود اعتیاد به مواد مخدر باشد، طبیعتا کارهایی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود بیشتر جنبه پیشگیری و آگاه‌سازی و جنبه هشداردهی به دانشجویان دارد.

وی با بیان اینکه اغلب برنامه‌هایی که در حوزه مبارزه با موادمخدر و اعتیاد در دانشگاه‌ها انجام می‌شود با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت می‌گیرد، از کمک‌های این ستاد با دانشگاه‌ها برای مبارزه با مواد مخدر خبرداد.

خواجه‌سروی با اشاره به وجود ۵ منطقه فرهنگی در دانشگاه‌های کشور گفت: در مناطق مختلف دانشگاهی کشور اغلب مباحث آموزشی دنبال می‌شود تا از به دام اعتیاد افتادن دانشجویان به مواد مخدر جلوگیری شود.
 
معاون وزیر علوم با بیان اینکه آمار معتادان در حوزه آموزش عالی نسبت به کل جمعیت داشجویی کشور که امسال از مرز 4 میلیون نفر گذشت، آمار قابل توجهی نیست، تصریح کرد: معمولا آماری که اعلام می‌شود دقیق نیست؛ البته اصل وجود اعتیاد را نمی‌توان انکار کرد اما اعتیاد در دانشگاهیان نسبت به کل جمعیت آنها آمار قابل توجهی نیست و آمار نگران کننده نیست؛ شاید آمار طبیعی و یا پایین‌تر از طبیعی باشد.
 
خواجه‌سروی با بیان اینکه محیط دانشگاه‌ها به این دلیل که محیطی بسترساز برای رشد و برای ارتقای فرهنگی و فکری و همچنین تولید علم هستند قاعدتا باید مبرا از آلودگی‌ها حتی کوچک باشند، خاطرنشان کرد: با تلاش‌هایی صورت گرفته در سال‌های اخیر اعتیاد به مواد مخدر بسیار کم بوده است؛ البته ممکن است در برخی نقاط سیگار و قلیان استعمال شود اما اعتیادی به مواد مخدر در محیط‌های دانشگاه وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم انجام اقدامات ایجابی و آگاهی‌بخش است، تصریح کرد: در طول سال اقدامات فراوانی را در این زمینه اجرایی می‌کنیم؛ ضمن اینکه بخش‌های دانشجویی وزارتخانه با همکاری معاونت‌های فرهنگی بحث اعتیاد به مواد مخدر را رصد کرده و به عنوان یک آسیب میزان آن را سنجش می‌کنند.
 
خواجه سروی در پایان از انجام پروژه‌ای در این خصوص که ابعاد آن با انجام اقدامات مطالعاتی به زودی اعلام می‌شود، خبرداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha