امداد هوایی یک از شاخص‌های مهم است که در بخش اورژانس کشور مغفول مانده و دولت هم هیچ اقدامی برای حل این مشکل انجام نداده است.

سلامت نیوز: امداد هوایی یک از شاخص‌های مهم است که در بخش اورژانس کشور مغفول مانده و دولت هم هیچ اقدامی برای حل این مشکل انجام نداده است، از این‌رو مسئولان و نمایندگان در نشست خبری بر تأمین اعتبار برای خرید ملی‌کوپتر و تجهیز امداد هوایی شهر تهران تأکید کردند.

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، در نشست خبری با موضوع « نقش اورژانس کشور در مدیریت بحران» محمد ضابطی‌طرقی با تأیید صحبت‌های رئیس اورژانس کشور، درباره بهم‌ریختگی پرسنلی بعد از وقوع زلزله در شهر تهران، افزود: رها کردن کار از سوی پرسنل اورژانس در زمان وقوع زلزله علت‌های بسیاری دارد که نداشتن سامان مدیریتی در کشور و نبود امنیت خانوادگی در زمان‌های بحران از مهم‌ترین علت‌ها به‌شمار می‌آید.

نبود فرهنگ فرمان‌پذیری مهم‌ترین علت بهم‌ریختگی پرسنل اورژانس در زلزله

وی ادامه داد: متأسفانه موضوع نبود فرهنگ فرمان‌پذیری در کشور به یک امر عادی تبدیل شده است.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که زه‌کش‌های موجود در شهر تهران به‌ویژه مناطق جنوبی شهر در زمان زلزله یکی از علت‌های افزایش تلفات مردم تهران است، گفت: در صورت بروز این حادثه به طور حتم تعداد زیادی از مردم تهران در آب فاضلاب و قنات‌ها غرق می‌شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یاد‌آور شد: در صورتی که اولویت دولت در مقابله با زلزله، حفظ جان افراد است باید وزرات بهداشت و درمان را در تصمیم‌گیری‌ها زیرمدخل کند.

معصومی درباره بودجه سال ۹۰ مرکز مدیریت بحران و حوادث کل کشور، توضیح داد: سال گذشته این مرکز به ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت، که حدود ۳۰۰ میلیارد برای تأمین حقوق پرسنل و ۴۰ میلیارد تومان برای پیش‌برد اهداف و برنامه چهارم توسعه بوده است.

مرکز مدیریت بحران کشور با کسری ۷۹ میلیاردی بودجه روبه‌رو است

وی ادامه داد: متأسفانه با وجود تمام برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده در بودجه ۹۰ حدود ۲۲۱ میلیارد تومان اعتبار به مرکز مدیریت بحران و حوادث کل کشور اختصاص داده شد، که این میزان بودجه ۷۹ میلیارد تومان کسری را برای این مرکز به‌دنبال داشت.

رئیس اورژانس کل کشور، با انتقاد از مسئولان به‌علت اختصاص ندادن اعتبار از درآمد‌های حاصله از جریمه راهنمایی و رانندگی، افزود: در برنامه‌ریزی مسئولان حدود ۶۰ درصد از درآمد این بخش به وزارت راه و شهرسازی و حدود ۴۰ درصد از این منابع به پلیس ناجا اختصاص داده می‌شود این در حالی است که در برنامه‌ریزی مسئولان هیچ اعتباری برای بخش اورژانس در نظر گرفته نشده است.

۲ میلیون بار مأموریت، آمار پرسنل اورژانس در سال ۸۹

این مقام اورژانس کشور، با اعلام این که هم‌اکنون حدود یک‌هزار و ۹۵۰ پایگاه اورژانس در کل کشور فعال است، توضیح داد: در این پایگاه‌ها حدود ۱۴ هزار پرسنل مشغول به‌کار هستند، که بر اساس آمار‌های به‌دست آمده در سال گذشته حدود دو میلیون و ۶۷ هزار مأموریت انجام داد‌ه‌اند.

وی با اشاره به کمبود پرسنل در مراکز اورژانس کشور، بیان کرد: هم‌اکنون حداقل تعداد پرسنل اورژانس در کشور باید حدود ۲۲ هزار نفر باشد، از این‌رو کمبود نیروی انسانی در بخش اورژانس موجب پایین آمدن راندمان کار می‌شود.

معصومی با انتقاد از مسئولان صداو‌سیما به‌علت اجرای سیاست‌های نامناسب در قبال سازمان اورژانس کشور، یاد‌آور شد: متأسفانه سازمان اورژانس هم‌اکنون برای اجرای برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی در رسانه ملی باید هزینه‌های هنگفتی را پرداخت کند، این در حالی است که در اعتبارهای اورژانس کشور، ردیفی به‌عنوان تبلیغات تعیین نشده است.

اورژانس کشور به ۵۰ فروند ملی کوپتر نیاز دارد

رئیس اورژانس کل کشور، با بیان این که اورژانس کشور هم‌اکنون به حدود ۵۰ فروند ملی‌کوپتر پیش بیمارستانی نیاز دارد، افزود:  مسئولان باید اجرای طرح‌های زیرساختی و برنامه‌ریزی دقیق راه را برای خرید و استفاده از این گونه وسایل باز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha