سلامت نیوز: رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون از بررسی و شناسایی سه گروه خونی نادر در سازمان انتقال خون خبر داد.

مصطفی مقدم رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: سازمان انتقال خون کشور طی برنامه‌ریزی در تلاش بود تا سالانه 10 هزار نفر که دارای گروه خونی نادر هستند را شناسایی کند، این در حالی است که با توجه به موضوع تحریم و نبود مواد لازم برای شناسایی گروه خونی نادر، این موضوع به تعویق افتاد.

رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون ادامه داد: هفته گذشته مواد مورد نیاز شناسایی گروه های نادر تامین و بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون کار خود را آغاز کرد.

مقدم افزود: در حال حاضر سازمان درحال بررسی سه گروه خون نادر در تهران، قم و تبریز است که یک گروه خونی چلانو که نادرترین گروه خونی در جهان است، در تهران شناسایی شد.

رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون با بیان این مطلب که شناسایی گروه های نادر پیش از بروز مشکل برای فرد دارنده آن می تواند از مشکلات احتمالی در مواقع بحرانی جلوگیری کند، اظهار داشت: شناسایی خون‌های نادر تا زمانی که افراد به هر دلیلی برای دادن آزمایش به مراکز درمانی مراجعه نکنند یا نیاز به خون نداشته باشند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha