بیمارستان بزرگ نفت اهواز در نخستین جشنواره کشوری حاکمیت بالینی ، تندیس طلائی مرکز درمانی برتر را کسب کرد.

بیمارستان نفت اهواز برنده تندیس زرین شد
سلامت نیوز :در این جشنواره که با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد ، بیمارستان بزرگ نفت اهواز با اخذ امتیازات لازم در 7 محور مورد نظر طرح حاکمیت بالینی جزو مراکز درمانی برتر سراسر کشور انتخاب گردید.

لازم به توضیح است این بیمارستان توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان بیمارستان نمونه به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور معرفی و پس از ارزیابی های لازم توسط این وزارتخانه در خصوص رعایت محورهای مورد نظر طرح حاکمیت بالینی در نهایت در نخستین جشنواره کشوری حاکمیت بالینی در جمع مراکز درمانی برتر کشور جای گرفت.

به گزارش خبر نگار سلامت نیوز از اهواز هفت محور مورد نظر در این طرح شامل آموزش و مهارت آموزی ، مدیریت کارکنان ، ممیزی بالینی ، تعامل با بیمار و جامعه ، اثربخشی بالینی ، استفاده از اطلاعات و نیز مدیریت خطر است.

حاکمیت بالینی یا Clinical Governance به معنای برقراری حاکمیت بر ارائه خدمات سلامت و نیز فرآیندی است که به حفظ و ارتقای استانداردهای مراقبت از بیمار کمک می کند. حاکمیت بالینی در سال 88 به عنوان یک چهارچوب مورد قبول برای ارتقای کیفیت در وزارت بهداشت انتخاب و به دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ شد.

گفتنی است تندیس طلایی معرفی بیمارستان بزرگ نفت به عنوان مرکز درمانی برتر در این جشنواره را دکتر کیان ، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از وزیر بهداشت دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha