شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 39953
سلامت نیوز: اگر شما هم باردار هستید و یا خانم بارداری در خانواده دارید بهتر است زودتر سیگارتان را خاموش کنید و دیگر هم روشنش نکنید.

خانم عزیز اگر تا قبل از بارداری نتوانسته‌ای سیگارت را ترک کنی بهتر است به این خبر که می‌تواند انگیزه ترک شما را قوی‌تر کند توجه کنی! محققان به تازگی اعلام کرده‌اند که سیگار کشیدن در بارداری می‌تواند رگهای خونی جنین را از بین ببرد و تخریب کند. محققان هلندی در بررسی جنینهای 4 هفته‌ای با بررسی عملکرد ریه و اندامهای آنها متوجه شدند دیواره سرخرگ کاروتید ـ که خون را از گردن به مغز می‌برد ـ در جنین مادرانی که در طول بارداری سیگار می‌کشیدند، 19میکرون کلفت‌تر و 15 درصد سخت‌تر است.

متاسفانه کاروتیدکودکانی که هر دو والدین سیگاری بودند، 28 میکرون ضخیم‌تر و 21 درصد سخت‌تر بود. آنها معتقدند این تغییرات نشانه تخریب دیواره رگ در اثر سیگار است که می‌تواند به عملکرد رگ هم آسیب برساند. لازم است بدانید کودکانی که در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند و مادرشان سیگاری نیست هم در معرض خطر هستند و هیچ میزان‌ بی‌خطری از دود سیگار را نمی‌توان برای آنها تصور کرد، پس زودتر برای ترک سیگار دست به کار شوید.

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha