سلامت نیوز: مسئول پانل آسیب‌شناسی جایگاه پرستاری در نظام سلامت گفت: 7 درصد کارکنان نظام سلامت برای 93 درصد تصمیم‌گیری می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، عباس عبادی در حاشیه سومین کنگره انجمن علمی پرستاری ایران افزود: در این پانل تخصصی عنوان شد که با وجود اینکه پزشکان فقط 7 درصد جامعه سلامت هستند اما برای 93 درصد نظام سلامت تصمیم‌گیری می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین پرستاران حدود 58 درصد از مجموع پرسنل کادر درمان هستند اما میزان مشارکت این افراد در تصمیم گیریها و سیاستگذاریها بسیار اندک است همچنان که توزیع ثروت در نظام سلامت عادلانه نیست.
 
مسئول پانل آسیب‌شناسی جایگاه پرستاری در نظام سلامت افزود: بر اساس آنچه که در این پانل مطرح شد پرستاری ویژگیها و شاخصهای حرفه‌ای شدن از جمله عقلانیت و روشنگری، داشتن بدنه دانش تخصصی، ارائه خدمات علمی به همراه دانش نظری،  آموزش حرفه‌ای و تخصصی، سازمانهای صنفی  قوی برای اعضاء، خدمات نوعدوستانه و از خودگذشتگی و نیز استقلال حرفه‌ای و کدهای اخلاقی اختصاصی را دارد.
 
عبادی گفت: جایگاه و تصویر حرفه پرستاری در اذهان توده مردم ، متخصصان و ادبیات رسانه از دیگر سوالات مطرح در این پانل بود که کارشناسان بر اساس نتایج نظرسنجیها عنوان کردند که 70 درصد جامعه مورد مطالعه مدرک دانشگاهی پرستاران را کارشناسی می‌دانند که نشان از آشنایی مردم از این حرفه دارد بر اساس همین نظرسنجی به علت سختی کار حرفه پرستاری شمار  اندکی از آنان حاضرند که فرزندانشان پرستار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha