سلامت نیوز: رئیس انجمن تالاسمی ایران با اشاره به افزایش مصرف داروی دسفرال در کشور، گفت: تعطیلات سال نو میلادی باعث شد تا اندازه ای در واردات این دارو دچار وقفه شویم.

دکتر مجید آراسته در گفتگو با مهر به تشریح آخرین وضعیت داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی در کشور پرداخت و افزود: به دنبال مشکلاتی که در روند تولید داروی دسفوناک پیش آمد و وزارت بهداشت جلوی تولید آن را گرفت، به یکباره تقاضا برای مصرف داروی دسفرال افزایش یافت.

وی با اعلام اینکه سازمان غذا و دارو به منظور جلوگیری از کمبود داروی دسفرال، درخواست واردات بیشتری از نمایندگی این شرکت دارویی در ایران را داشته است، گفت: در حال حاضر داروی دسفرال به میزان 500 هزار ویال برای هر ماه تا آخر سال موجود است و در کشور توزیع می شود.

آراسته تاکید کرد: البته این میزان داروی فقط جوابگوی بخشی از نیاز بیماران تالاسمی است. زیرا به دلیل افزایش میزان آهن در بدن این بیماران، میزان مصرف دسفرال به شکل تصاعدی بالا رفته است.

رئیس انجمن تالاسمی ایران ادامه داد: اگر قبلا بیماران تالاسمی روزانه 60 تا 80 ویال دسفرال مصرف می کردند تا آهن بدن خود را کنترل کنند حالا مجبورند 80 تا 100 ویال و گاهی تا 120 ویال داروی دسفرال استفاده کنند.

وی با اشاره به تعطیلات سال نو میلادی، افزود: آنچه مسلم است اینکه نیاز حال حاضر کشور به داروی دسفرال بین 700 تا 800 هزار ویال در هر ماه و حداکثر یک میلیون ویال است.

آراسته با اعلام اینکه داروی دسفرال از کشور سوئیس وارد می شود، ادامه داد: انتظار می رود خلاء به وجود آمده در تامین داروی دسفرال بعد از تعطیلات سال نو میلادی رفع شود و بتوانیم دسفرال را به اندازه مورد نیاز کشور تامین کنیم.

رئیس انجمن تالاسمی ایران در ارتباط با تغییر قیمت و هزینه داروی دسفرال نیز گفت: خوشبختانه و به دنبال تغییراتی که در نرخ ارز به وجود آمد، هیچ تغییری تاکنون در هزینه تهیه دسفرال به وجود نیامده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha