سلامت نیوز: عدم تحرک كافی در کودکان باعث می‌شود این کودکان در سنین بزرگسالی در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی ، افزایش فشارخون، سکته مغزی و ابتلا به بیماری‌های عروقی قرار گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، یک کارشناس تربیت ‌بدنی در موردتحرک نداشتن کودکان گفت: هر چند فعالیت جسمی به هر میزان که باشد برای سلامتی کودک مفید است ولی بیشترین فایده آن زمانی خواهد بود که این فعالیت ها منظم و سازماندهی شده باشند.
محمد رضا رحیمی ادامه داد: فعالیت‌های با شدت متوسط می‌توانند آمادگی جسمانی کودک را افزایش داده و عوامل خطرزای بسیاری از بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری های قلبی و عروقی و پوکی استخوان را کنترل كند.
وی تصریح كرد: دوران کودکی نقطه شروع کودکان در دنیای ورزش است و مسئله ورزش کردن و تربیت بدنی باید در سنین 2 تا 7 سالگی نهادینه شود.
کارشناس مسئول کودکان گروه سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: ورزش کودکان باعث می‌شود آمادگی جسمانی، مهارت ها و اعتماد به نفس‌ کودکان افزایش یابد.
دکتر بهناز گنابادی افزود: ورزش به رشد و نمو استخوان‌ها کمک می‌کند، خطر ابتلا به پوکی استخوان را با افزایش غلظت مواد معدنی کاهش می‌دهد و باعث سلامتی فکر و ذهن و بهبود بخشیدن آنها می‌شود.
وی درخصوص راههای افزایش فعالیت جسمی در کودکان اجرای منظم فعالیت جسمی در مدارس، افزایش همکاری بین مربیان ورزش و سایر آموزگاران، استفاده از ساعات تعطیل مدارس برای برگزاری برنامه ورزشی، معرفی ورزشگاه یا سالن‌های مناسب و مطمئن به دانش آموزان را پیشنهاد كرد.
دکتر گنابادی زمان شروع ورزش را سن 5 تا 6 سالگی عنوان كرد و ادامه داد: تکامل چند جانبه یعنی اینکه فرد از سنین کودکی با مهارت‌های پایداری مانند پریدن، دویدن، پرتاب کردن، پشتک زدن و یاد گرفتن موارد مشابه آشنا شود تا در آینده برای مهارت های اختصاصی مثل فوتبال، بسکتبال آمادگی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha