سلامت نیوز: رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از تصویب برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها در کمیسیون زیربنایی دولت خبر داد.

امیرفاتح وحدتی در گفتگو با مهر افزود: این برنامه باید به تأیید و امضای رئیس جمهور برسد و پس از آن به سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شود در آن صورت سازمان برای نظارت بر اجرای برنامه‌های و مسئولیتهای در نظر گرفته شده توسط سازمانهای دیگر اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه عنوان‌های برنامه جامع کاهش آلودگی هوا تغییر نکرده است، گفت: افزایش فضای سبز کلان‌شهرها نیز به عنوان یکی دیگر از محورهای این برنامه در نظر گرفته شده است.

به گفته وحدتی، در این رابطه شهرداری و وزارت مسکن و شهرسازی همچنین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو مسئولیت‌هایی را برعهده دارند که باید با هماهنگی چهار دستگاه مربوطه فضای سبز کلان‌شهرها و حاشیه آنها افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی شده تا سرانه فضای سبز شهری ارتقاء یابد، اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد مطرح شده، سرانه فضای سبز شهری باید به یک متر مربع افزایش یابد.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اگر جمعیت تهران را بالغ بر 8 میلیون نفر در نظر بگیریم، براساس این پیشنهاد فضای سبز پایتخت باید 800 هکتار افزایش یابد.

وی افزود: این پیشنهاد در کمیسیون زیربنایی دولت تصویب شده اما برای تصویب نهایی نیاز به تأیید هیئت دولت و رئیس جمهور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha