سلامت نیوز: به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، جلسه شورای راهبردی سلامت شهر تهران با حضور محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، نصراله آبادیان شهردار منطقه 9، محمد مهدی گلمکانی رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران، سید علیرضا مرندی رئیس شورای راهبردی سلامت شهری و وزیر سابق وزارت بهداشت، علیرضا زالی قائم مقام سازمان نظام پزشکی کشور، سید محمود طباطبایی مشاور وزیر بهداشت، احمد رضا فرسار معاون بهداشتی دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از اعضای شورای راهبردی سلامت شهری در شهرداری منطقه 9 برگزار شد.

محمد هادی ایازی در این جلسه به شرح اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت شهرداری تهران پرداخت و گفت: شهر تهران دارای 374 محله و هر محله دارای 13 عضو هیئت امنا است که با نام پارلمان محله فعالیت می کنند.

وی افزود: با این تفاسیر تمام امور انجام شده در محلات با هماهنگی پارلمان محله انجام می شود و در حال حاضر اعضای پارلمان محله در 95 درصد از محلات فعال هستند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران بیان داشت: در هر محله 6 کار گروه ورزش و تندرستی، آموزش، ایمنی، آسیب های اجتماعی، فرهنگ و هنر و سلامت تشکیل شده که در 90 درصد محلات تهران این کارگروه ها شکل گرفته اند که حوزه سلامت نیز یکی از این کارگروه های فعال در محلات شهر تهران است.

ایازی همچنین از ایجاد 374 خانه سلامت در شهر تهران خبر داد و گفت: با ایجاد خانه های سلامت در سطح شهر تهران بیش از 150 هزار نفر به عضویت کانون سلامت محلات در آمدند و در این امر مشارکت زیادی داشتند.

وی در مورد مطالعات صورت گرفته درباره میزان سلامت شهروندان تهرانی تصریح کرد: مطالعات ما بر اساس مقیاس محله ها بوده و میزان سلامت شهروندان در موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار داده ایم.

معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران در ادامه اینچنین توضیح داد: برای تشکیل فعالیت های شبکه اجتماعی سلامت در شهر تهران، فضایی کاربری به نام سرای محله در اختیار هیئت امنا محلات قرار دادیم و برای هر محله یک مدیر محله مشخص کردیم.

وی با اشاره به اینکه هر محله دارای 13 خانه است که یکی از آنها خانه سلامت محلات است گفت: هر یک از خانه های سلامت شهر تهران 10 کانون دارد که این کانون ها هر یک شبکه اجتماعی مجزایی در حوزه سلامت تشکیل داده اند و فعالیت های گسترده ای انجام داده اند. یکی از مهمترین نمونه های فعالیت این شبکه های اجتماعی نیز دریافت تست قند خون از 300 هزار نفر از شهروندان تهرانی بوده است.

ایازی در بخش پایانی اظهارات خود گفت: شهرداری تهران در موضوع سلامت موفقیت خوبی داشته و با نگاهی فرا بخشی می توان همکاری های موثری در شهر تهران انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha