سلامت نیوز: كارشناس اداره قلب وعروق وزارت بهداشت از طراحی آموزش عوامل خطر بیماری‌های قلبی - عروقی در برنامه‌ آموزش‌های ضمن خدمت كاركنان در راستای حمایت از برنامه‌های شیوه زندگی سالم خبر داد و گفت: اجرای این برنامه باید از طریق معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی پیگیری شود.

دكتر ابوالقاسم رضوانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به پیشنهاد وزارت بهداشت، شورای عالی سلامت با پیش بینی آموزش عوامل خطر بیماری‌های قلبی -عروقی در برنامه آموزش‌های ضمن خدمت كاركنان دولت موافقت كرد. البته اجرایی شدن این امر به اقدامات كارشناسی زیادی نیاز دارد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت موظف بود مطالب این برنامه را تهیه و از طریق معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری این آموزش‌ها برای كارمندان دولت صورت گیرد. در حال حاضر محتوای این برنامه آموزشی توسط وزارت بهداشت طراحی شده و آماده است تا سطوح مختلف شغلی و مسوولیتی كاركنان دولت را پوشش دهد.

رضوانی ادامه داد: آموزش عوامل خطرساز بیماری‌های قلبی - عروقی به كاركنان دولت در قالب طرحی 11 صفحه‌ای آماده و به معاونت توسعه ریاست جمهوری ارسال شده است. به این منظور جلسه‌ای نیز با مسوولان مربوطه در معاونت توسعه ریاست جمهوری برگزار شد. در این جلسه مقرر شد كمیته‌ای تشكیل و موارد آموزشی اولویت‌بندی شوند. همچنین نقش معاونت توسعه ریاست جمهوری و وزارت بهداشت برای اجرای این برنامه و چگونگی تامین منابع مالی اجرای آن در كمیته مربوطه به بحث گذاشته می‌شود. همچنین در این كمیته درباره چگونگی ارایه آموزش‌ها (خودآموز، مكاتبه‌ای، الكترونیكی، مولتی مدیا و ...) و مدت زمان ارایه این آموزش‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

كارشناس اداره قلب وعروق وزارت بهداشت گفت: پیشنهاد وزارت بهداشت ارایه آموزش‌های پیشگیری و كنترل عوامل خطر بیماری‌های قلبی - عروقی در قالب 30 ساعت و به صورت اجباری است.

وی بیماری‌های قلبی را شایع‌ترین علت مرگ و میر در كشور عنوان كرد و گفت: تقریبا روزانه 378 مورد مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی در كشور رخ می‌دهد. به این ترتیب قلب مهم‌ترین عضو بدن است كه سلامتی تمام بدن را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

رضوانی با تاكید بر لزوم شیوه زندگی سالم به منظور جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها، ادامه داد: در بحث شیوه زندگی سالم نیز مباحث تغذیه سالم، تحرك كافی و عدم مصرف دخانیات مطرح است.

كارشناس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت با تاكید بر نقش ورزش و تحرك بدنی در جلوگیری از بروز بیماری‌ها افزود: در این زمینه درصدد ایجاد رفرنس علمی برای تحرك بدنی و ورزش به منظور جلوگیری از بیماری‌ها هستیم. به این ترتیب این منبع علمی برای آموزش عموم در دسترس كارشناسان تربیت بدنی و بهداشتی كشور قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha