چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4115

محققان دریافته اند که شستن لباسها با آب داغ بیش از 60 درجه سانتیگراد موجب از بین رفتن صد درصد ذرات آلرژی زا می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان کره جنوبی در بررسی ها به این نتیجه رسیده اند که آب داغ نه تنها ذرات آلرژی زا بلکه مواد آلوده ناشی از نزدیکی حیواناتی مانند سگ و بخش دیگری از آلودگی ها را نیز از بین می برد.

این در حالی است که محققان دانشگاه سئول اعلام کرده  اند چنانچه افراد لباسهای خود را با آب گرم یعنی در حدود 40 درجه سانتیگراد بشویند تنها قادر به از بین بردن 5/6 درصد مواد حساسیت زا و آلودگی های دیگر است.

در عین حال کارشناسان شیوه جایگزینی را نیز به این منظور معرفی کرده اند و آن هم در مورد لباسهایی است که امکان شستن شان با آب داغ 60 درجه وجود ندارد. بدین ترتیب که ابتدا با آب 30 تا 40 درجه سانتیگراد شسته شوند و سپس دو بار و هر بار به مدت 3 دقیقه با آب سرد آبکشی شود.

این مسئله در مورد کودکانی که بدنشان بیشتر به مواد خارجی و شیمیایی و آلرژی زا حساس است بسیار مفید بوده و می توان به سادگی و تنها با تنظیم درجه حرارت شستشو مانع از ابتلای کودکان به انواع حساسیت ها شد.

بنا بر همین گزارش، چنانچه والدین به جای تنظیم دما به استفاده بیشتر از ضد عفونی کننده ها در مورد لباس کودکان به ویژه در سنین کمتر از 3 سال بپردازند به نوعی موجب بروز حساسیت در آنها می شوند زیرا مواد ضد عفونی کننده نیز می تواند تحریک کننده پوست کودکان باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha