دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
سلامت نیوز : بیماری صرع یکی از شایع ترین بیماری های نورولوژیک مزمن در بشر است که تقریبا یک درصد مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، براساس مقاله ای که در هشتمین کنگره بین اللمللی صرع که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد ارائه شد آمده است : به رغم گسترش داروهای ضد صرع، کماکان حدود 30 درصد از مدد جویان مبتلا به صرع به پروتکل های رایج درمانی پاسخ نداده و دچار حملات مکرر صرع می شوند و صدمات ناشی از حملات صرع گاهاً جبران ناپذیر است.

این تحقیقات نشان داده است که مرگ های ناشی از حوادث متعاقب تشنج رو به افزایش است و از آنجائیکه صرع یک علت مهم مرگ و میر قابل کنترل در بیماران است توجه و آموزش در مواجهه با بیمار مبتلا به صرع در زمان حمله امری ضروری است.

بر پایه این تحقیق، حفظ خونسردی کادر پرستاری و همراهان، قرار دادن بیمار در وضعیت راحت، آزاد کردن لباس های تنگ، خلوت کردن اطراف بیمار از وسایل آسیب رسان، استفاده از تخت های دارای حفاظ، عدم تلاش برای باز کردن فک قفل شده بیمار، خواباندن بیمار به پهلو و اطمینان از باز بودن راه هوایی، استفاده از روش های مناسب برای آرام کردن بیمار و جلوگیری از صدمات فردی و فراهم کردن شرایط مناسب برای استراحت و تشویق به حفظ آرامش از جمله راهکارهای مراقبت های قبل و حین تشنج به شمار می رود.

در این مقاله تاکید شده است: آموزش به مددجو برای کاهش ترس، مراقبت از خود در طول زندگی، ایجاد احساس امنیت روانی، پرهیز از مواردی که موجب تشدید حملات صرع گشته و مراقبت حین تشنج می تواند به نحو چشمگیری از حوادث ناشی از حملات صرع پیشگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha