سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 42609
سلامت نیوز : دو سال اول زندگی شامل زمان حیاتی برای رشد مغز کودک است و اگر چه تلویزیون کودک را به اکتشاف، بازی و ارتباط برقرار کردن تشویق می کند اما ممکن است یک فضای ذهنی خطرناک نیز در او ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، فناوری پیشرفته منجر به سخت شدن نظارت والدین بر آنچه که کودکان در تلویزیون و اینترنت تماشا می کنند، شده است، اما با این حال، کارشناسان می گویند والدین باید بر فرزندان خود نظارت کنند تا ازخطراتی که ممکن است در نتیجه بروز تخیلات کودکان به وجود آید جلوگیری کنند.

بوتینا کوجا روانشناس در یک بیمارستان خصوصی در جده، تاکید کرد: همان طور که كودكان رشد می کنند، اتلاف بیش از حد زمان در مقابل تلویزیون یا اینترنت می تواند با فعالیت‌هایی مانند مطالعه، انجام تکلیف مدرسه، بازی با دوستان و گذراندن وقت با خانواده تداخل داشته باشد و همچنین ممکن است تاثیراتی نظیر تقلید کردن از آن برنامه را آغاز کنند.

کوجا گفت: در گذشته، تلویزیون به خصوص برای کودکان پیش دبستانی یک وسیله آموزشی خوب محسوب می شد. تلویزیون می تواند به فرزندان کوچک در یادگیری الفبا کمک کند، می‌تواند به دانشمندان درباره حیات وحش مطالب مفیدی را که نشان دهد که یاد بگیرند و والدین می‌توانند از طریق آن رویدادهای اخیر را در اخبار شب دنبال کنند.

او افزود: شکی نیست که تلویزیون می تواند یک وسیله آموزشی عالی و سرگرم کننده باشد ولی با وجود این مزایا ، استفاده بیش از حد از تلویزیو ن به خصوص با عدم نظارت والدین می تواند زیان آور، باشد.

با توجه به گفته کوجا ، بچه ها که برنامه‌های خشن را مشاهده می کنند، بیشتر احتمال دارد تارفتار پرخاشگرانه از خود نشان دهند و ممکن است دچار خیالبافی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha