سلامت نیوز : رییس مركز تحقیقات پزشكی قانونی از برگزاری تورهای علمی ویژه دانشجویان و دستیاران در رشته های مختلف گروه های پزشكی و پیراپزشكی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ، "محمود خدادوست" گفت: از آنجا كه دانشجویان رشته های گروه پزشكی در حوزه های آناتومی و آزمایشگاهی ـ تشخیصی نیازمند گذراندن دوره های آموزش عملی هستند و از سویی مركز تحقیقات پزشكی قانونی به عنوان مركزی منحصر به فرد، پتانسیل تخصصی یاری رساندن به دانشگاه های علوم پزشكی و همكاری مشترك با آنان را دارد، به برگزاری تورهای آموزشی ویژه دانشجویان گروه پزشكی اقدام كرده است.

خدادوست در ادامه به بخشی از صحبت‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در جریان بازدید از مركز تشخیصی- آزمایشگاهی پزشكی قانونی اشاره كرد و گفت: وزیر بهداشت نیز در صحبت‌های خود برگزاری این تورها را برای دانشجویان پزشكی و پیراپزشكی بسیار مفید ارزیابی كرد و آن را زمینه آشنایی دانشجویان شركت كننده در تورها با حیطه های گسترده كاری پزشكی قانونی و جلب توجه آنان جهت كار در این رشته ها دانست.

مركز تحقیقات پزشكی قانونی 24 بهمن یک تور آموزشی با حضور 25 نفر از دانشجویان گروه پزشكی و علوم آزمایشگاهی برگزار كرد كه در قالب آن دانشجویان مطالبی را در خصوص فعالیت ها و ماموریت های سازمان و مركز تحقیقات و نیز كلیاتی در مورد تشریح فرا گرفتند. همچنین شركت كنندگان در بازدید از سالن تشریح و انجام معاینه ظاهری اجساد با نحوه نمونه برداری و كالبد گشایی آشنا شدند.

دومین تور آموزشی مركز تحقیقات با حضور 30 دانشجو از دانشگاه علوم پزشكی تهران دوم اسفند برگزار می شود.

معرفی فعالیت‌ها و ماموریت‌های سازمان و مركز تحقیقات پزشكی قانونی، ارایه كلیات مباحث آزمایشگاه پزشكی قانونی توسط یكی از اعضای هیأت علمی مركز تحقیقات و بازدید از بخش‌های پاتولوژی، سم شناسی، سرولوژی و ژنتیك از جمله برنامه های این تور آموزشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha