به رغم تمام هشدارها نسبت به خطر اشعه های ماوراء بنفش برای پوست، محققان دریافتند میزان معینی از این اشعه های خورشیدی برای جلوگیری از بروز سرطان لازم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان؛ متخصصان كلینیك دانشگاهی هامبورگ آلمان دریافتند كمبود اشعه ماوراء بنفش طبیعی بخصوص در سالمندان و بیماران مزمن باعث بروز سرطان می شود.
بنابراین گزارش؛‌ نور خورشید برای بدن لازم است زیرا 9 دهم ویتامین دی موردنیاز بدن از طریق اشعه ماوراء بنفش طبیعی موجود در نور خورشید در پوست ساخته می شود و این ویتامین مانع از رشد سلولهای سرطانی می‌شود.
تحقیقات حاكی است آن است كه در كشورهای شمالی كه نور خورشید كمتر است درصد بروز انواع سرطانها مانند سرطان پروستات، روده بزرگ و غیره بیشتر از كشورهای آفتاب خیز جنوبی است.
بر اساس این گزارش؛ بدلیل كمبود نور خورشید فقط در كشور آمریكا سالانه 20 هزار نفر بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست می دهند.
متخصصان تاكید كردند دور بالای اشعه ماوراء بنفش نیز باعث بروز سرطان پوست می شود به همین دلیل بهتر است بطور متناوب و كوتاه مدت درمعرض نور خورشید قرار گیرید و تنها كافی است قسمتی از دست‌‌ها،‌صورت یا پاها تماس با نور خورشید قرار گیرد تا روند ویتامین سازی پوست تحریك شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha