سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
سلامت نیوز : وزیر آموزش و پرورش گفت: با اعلام وجود نیم دهم درصددانش آموز معتاد در کشور از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر مشخص شد که آمارهایی که درگذشته ازسوی برخی‌ها گفته می‌شد دروغ بود.

به گزارش  ایلنا، «حمیدرضا حاجی بابایی» در حاشیه مراسم پایانی دوره المپیادی دانش آموزی سال ۹۰ در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایلنا مبنی بر اجازه ندادن وزارت آموزش و پرورش برای انجام کارهایی مطالعاتی به محققان در زمینه اعتیاد دانش آموزان گفت: این گونه نیست و اتفاقا وزارت آموزش و پرورش با ناجا کار مطالعاتی مشترکی در این زمینه انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانید که وزارت آموزش و پرورش و ناجا درزمینه مسائل اجتماعی از جمله اعتیاد کارهای مطالعاتی انجام می‌دهند و این اقدامات باید ادامه داشته باشد.

حاجی‌بابایی در مورد اعلام نتایج این کارهای تحقیقاتی گفت: گاهی اوقات برآیند کارهای مطالعاتی اعلام می‌شود و گاهی اوقات این اقدام صورت نمی‌گیرد که این موضوع در اختیار مسئولان ذیربط است.

وی همچنین در واکنش به اظهارات اخیررئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر هشداردهنده بودن آمار دانش آموزان در آستانه اعتیاد گفت: دسترسی به اعتیاد تنها مختص به دانش آموزان نیست.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش آموزان مظلوم هستند و همیشه می‌گویند که آن‌ها در آستانه اعتیاد قرار دارند.

وی در ادامه اخراج شدن دانش آموزان از مدرسه را به دلیل اعتیاد رد کرد و افزود: اگر دانش آموز معتادی وجود داشته باشد اورا برای درمان می‌فرستیم وقطعا به دلیل اعتیاد اخراجش نمی‌کنیم.

حاجی بابایی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر پاک کردن صورت مساله از سوی وزارت آموزش و پرورش در مورد دانش آموزان معتاد گفت: مگر می‌شود صورت مساله را پاک کرد و گفت دانش آموز و دانشجوی معتاد در کشور وجود ندارد.

وی بابیان اینکه دانش آموزان هم همانند بقیه هستند افزود: اعتیاد را جرم تلقی نمی‌کنند بلکه یک بیماری می‌دانند که باید آن را درمان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha