شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 45748

افرادی که به صورت شیفتی کار می‌کنند و خواب آنها کمتر و زمان آن نامناسب می‌شود با خطر بیشتر ابتلا به دیابت و چاقی روبه‌رو می‌شوند

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس ؛دانشمندان خواستار اتخاد راهبردهایی برای کاهش تأثیرات کار شیفتی بر افراد هستند. این تحقیق بر روی 21 نفر و بر عادات غذایی و خواب آنها انجام شده است.

این تحقیقات نشان داده تغییر در اوقات عادی خواب به معنای اختلال در کنترل سطح قند خون بدن است به طوری که برخی افراد تنها ظرف چند هفته نشانه های اولیه دیابت را بروز دادند.به نوشته بی بی سی کار شیفتی مشکلات بهداشتی دیگری را نیز در پی داشته است.

21 فرد حاضر در این تحقیق با 10 ساعت خواب در شبانه روز شروع کردند و سپس چند هفته اختلال در خواب و ساعت بدن آنها ایجاد شد.روز برای آنها به 28 ساعت افزایش یافت که در این مدت تنها اجازه 6.5 ساعت خواب را داشتند که برابر با 5.6 ساعت خواب در روز معمولی است. آنها همچنین در نور ضعیفی زندگی می‌کردند تا مانع از این شوند که نور عادی ساعت بدن را تنظیم کند.در جریان این اوقات میزان قند خون این افراد به طور چشمگیری افزایش یافت و میزان انسولین بدن کاهش یافت.این میزان در 3 نفر به حدی بود که بیماری قند خون تلقی می شد.پزشکان اعلام کرده‌اند برای رسیدن به نتایج دقیق‌تر به انجام تحقیقات گسترده‌تری نیاز دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha