سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ برای سرعت بخشیدن به راه‌اندازی مراکز سرپایی ترک اعتیاد باید شرایط صدور مجوز آسان گرفته شود.

نصرالله ترابی قهفرخی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به ضرورت توجه به مراکز ترک اعتیاد، گفت: مراکزی که به صورت سرپایی اقدام به ترک اعتیاد می‌کنند باید با نظارت و سرعت بیشتری راه اندازی و نظارت شوند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، این مراکز باید بر اساس استانداردها و به صورت کنترل شده فعالیت کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کند راه اندازی مراکز سرپایی ترک اعتیاد، گفت: در هر صورت نمی توان این موضوع را سطحی نگاه و به سادگی از کنار آن عبور کرد؛ اگر برای سرعت بخشیدن به ایجاد این مراکز، مجوزها بدون بررسی و نظارت داده شود امکان دارد در آینده مشکلات بیشتری را نصیب جامعه کند.

وی همچنین درباره سخت بودن شرایط اخذ مجوز مراکز ترک اعتیاد تصریح کرد: این مراکز باید تحت نظارت عمل کنند. ضمن این‌که اقدامات آنها باید تابع قوانین باشد. در صورتی که عملکرد مراکز ترک اعتیاد روشن و مشخص باشد بدون شک حمایت‌های بیشتری نیز خواهند شد.

ترابی متذکر شد: نظارت بیشتر از یک طرف منجر به شناخته شدن مراکز خوب و از سویی به نجات معتادان ببشتری کمک می‌کند. در واقع معتادان وخانواده های آنها با اعتماد بیشتری به این مراکز مراجعه می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر حمایت از مراکز سرپایی ترک اعتیاد، گفت: از سویی باید توجه داشته باشیم که راه‌اندازی این مراکز باید برای تأسیس‌کنندگان و سرمایه‌گذاران آن صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی مطرح کرد: باید شرایط برای صدور مجوز راه‌اندازی مراکز سرپایی ترک اعتیاد تسهیل، اما قوانین و استانداردها به صور قطع رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha