سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4592

سازمان بهداشت جهانی، میگرن را در رده بیماری های ناتوان كننده انسان قرار داد و اعلام کرد که این بیماری 6 درصد در مردان و 18 درصد در زنان شایع است.

دكتر حجازی، متخصص مغز و اعصاب، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: میگرن عارضه ای است که بیشتر از سردرد ناشی می شود، درد ضربان دار میگرن كه معمولا در یك طرف سر بروز می كند، اغلب با تهوع استفراغ و حساسیت شدید به نور همراه است و فرد احساس یك ناخوشی عمومی می كند.
وی گفت: فرد مبتلا ممكن است، دچار گرفتگی بینی، تاری دید، اسهال، احساس غیرطبیعی گرما یا سرما، اضطراب و ناتوانی در تمركز شود.
حجازی با بیان این كه میزان بالاتر شیوع میگرن در زنان به نوسانات میزان هورمون جنسی زنانه یا استروژن ارتباط دادرد، افزود: كاهش میزان استروژن در پیش از قاعدگی ماهانه باعث تحرك و بروز میگرن قاعدگی می شود، كه نسبت به اشكال دیگر میگرن شدیدتر و طولانی تر است .این نوع میگرن معمولا در بارداری كه سطح استروژن بالاست، فروكش می كند و با یائسگی و پایان نوسانات هورمونی پایان می پذیرد.
این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به استرس، تغییرات آب و هوایی، خستگی و اختلالات خواب و مصرف بیش از حد داروهای مسكن را علل شایع آغاز حمله میگرن برشمرد و گفت: هم اكنون داروهای بسیاری در دست است كه یا از حمله میگرن جلوگیری می كند و یا باعث فروكش كردن سردرد آغاز شده می شوند و بیماران می توانند با مراجعه به پزشك متخصص از درمان های قطعی موجود استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha