رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده ، تا پایان فصل بهار امسال جابه جایی ببرهای سیبری انجام و این حیوانات وارد كشور می شوند.

سلامت نیوز : پیش از این نیز دو قلاده ببر نر و ماده از سیبری وارد ایران شدند كه به دلیل آماده نبودن زیستگاه آنان در میانكاله گلستان ، به صورت امانت در پارك ارم نگه داری می شدند كه متاسفانه به علت تغذیه نامناسب، ببر نر دچار بیماری مشمشه و تلف شد .

در حال حاضر ببر ماده در قرنطینه است و به گفته كارشناسان سازمان محیط زیست براساس نتایج آزمایش های انجام شده ، نشانی از بیماری مشمشه در این حیوان نیست و حال عمومی ببر ماده خوب است .' محمد جواد محمدی زاده '  در گفت و گو با ایرنا با اشاره به انتقاد برخی از افراد در مورد عملكرد سازمان محیط زیست نسبت به حفاظت از ببرهای وارداتی گفت : دراجرای یك پژوه ممكن است مشكلاتی به وجود بیاید ، علت اصلی بیماری ببر نر تغذیه ناسالم بود و مرگ این حیوان ناشی ازغفلت كاركنان باغ وحش اتفاق افتاد . علاوه براین كارشناسان سازمان دامپزشكی نیز مراقبت های لازم را از این حیوان انجام ندادند .معاون رییس جمهوری افزود : هدف سازمان محیط زیست از آوردن ببرهای سیبری به كشور احیای گونه های منقرض شده این حیوان در كشور بود ولی متاسفانه نهادها و سازمان های دیگر همكاری لازم را انجام ندادند.

وی با اشاره اظهارنظر یكی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینكه ببرهای جدید هم به سرنوشت ببرهای قبلی دچار خواهند شد ، گفت: بدون شك این نماینده مجلس از روی دلسوزی این سخنان را گفته ولی بهتر است نمایندگان مجلس در این زمینه تحقیقات لازم را به عمل آورند و مقصران اصلی را پید ا كنند . سازمان محیط زیست برای ورود این ببرها به كشور مطالعات علمی گسترده ای را انجام داده است و آمادگی دارد نتیجه این مطالعات را در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهد .وی خاطرنشان كرد : سازمان محیط زیست آمادگی پذیرش ببرهای جدید را دارد و بر اساس توافق انجام شده به زودی گروهی از كارشناسان ایرانی به روسیه سفر می كنند تا از آخرین وضعیت سلامت ببرهایی كه می خواهند به كشوربیایند ، مطلع شوند . این ببرها به احتمال زیاد تا پایان خردادماه امسال وارد كشور می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha