سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 46147

احتمال بروز سکته در فصل بهار تقریباً 4 برابر بیشتر از فصل تابستان است که در این بررسی خطر سکته در ماه های اسفند، فروردین، اردیبهشت بیشتر است که بدون توجه به عوامل خطرزا شناخته شده ای مانند فشار خون بالا، کشیدن سیگار دیابت و... بالاتر می رود.

آیا سکته در فصل بهار شایع تر است؟
سلامت نیوز : شقایق رمضان زاده، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: سکته در فصل بهار شایع تر از سایر فصول است.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: نکته مهم این که افزایش خطربروز آن در مردان، زنان، جوانان و افراد مسن مشابه است.رمضان زاده تصریح کرد: احتمال بروز سکته در فصل بهار تقریباً 4 برابر بیشتر از فصل تابستان است که در این بررسی خطر سکته در ماه های اسفند، فروردین، اردیبهشت بیشتر است که بدون توجه به عوامل خطرزا شناخته شده ای مانند فشار خون بالا، کشیدن سیگار دیابت و... بالاتر می رود.وی در ادامه گفت: مکانیسم ارتباط شیوع سکته با تغییر فصل هنوز کاملاً ناشناخته است.

وی تشریح کرد: البته مشخص شده فشار خون تنوع فصلی مشابهی دارد و اگر فشار خون طی ماه های سرد سال بالا برود می تواند در شیوع بیشتر سکته در فصل بهار مشاهده شود.رمضان زاده گفت: همین طور شواهدی هم هست که بر مبنای آن خون ممکن است طی فصل های سردتر سال بیشتر مستعد لخته شدن باشد.وی تصریح کرد: سطوح کلسترول خون در این زمان از سال بالاتر می رود و سطح پروتئین و سلول های خونی خاصی که در بروز التهاب و لخته شدن نیز دخیل هستند نیز در این مقطع زمانی افزایش می یابد.وی خاطرنشان کرد: همچنین در آنفولانزا و دیگر عفونت های تنفسی نیز ممکن است نقش مهمی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha