مدیر مرکز درمان باروری و ناباروری ابن سینا گفت: از آنجایی که تشخیص بیماری آندومترویوز سخت است. نخستین کلینیک تخصصی آندرومتریوز اردیبهشت‌ افتتاح می‌شود.

سلامت نیوز : علی صادقی‌تبار در مورد برنامه های علمی و آموزشی مرکز درمان باروری و ناباروری ابن سینا در سال جدید به فارس گفت: سخنرانی‌های علمی دوره‌ای بر پایه بیوتکنولوژیک، نانوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و آنتی‌بادی مونوکلونال در زمینه‌های تحقیقاتی و درمان ناباروری برگزار می‌کنیم.

وی برنامه‌های مدون را از دیگر سرفصل‌های پژوهشگاه درمان ناباروری ابن سینا اعلام کرد و افزود: امسال کنگره آندومتریوز را در آبان برگزار می‌کنیم چرا که آندومتریوز یک بیماری مزمن و رنج‌آور است که به علت تشخیص و درمان سخت این بیماری در دستور کار پژوهشگاه ابن سینا قرار گرفته است.مدیر مرکز درمان باروری و ناباروری ابن سینا از افتتاح کلینیک تخصصی درمان آندومتریوز در این مرکز خبر داد و گفت: این کلینیک برای نخستین بار در کشور در اردیبهشت‌ امسال افتتاح می‌شود و زمینه تشخیص، درمان، تست‌های آزمایشی و پاراکلینیکی این بیماری امکاناتی فراهم می‌شود.

وی به آمارگیری میزان شیوع ناباروری به طور رسمی در سراسر کشور از سوی این مرکز خبر داد و گفت: نتیجه میزان ناباروری در آینده نزدیک به صورت استان به استان اعلام می شود که در برخی مناطق میزان ناباروری از میانگین سازمان جهانی بهداشت بالاتر و در برخی مناطق پایین‌تر است.آندومتریوز به معنی وجود غدد آندومتریال و استرومای رحم در بیرون از آندومتر و عضله رحم است. لگن شایعترین محل آندومتریوز است. در این بیماری بافت اندومتر (مخاط رحم) پرکار در بیرون از محل اصلی (رحم) پایه ریزی می‌شود. که در این قسمت، تخمدان‌ها (در نزدیک ۴۰ درصد موارد) بیش از دیگر اندام‌ها گرفتار اندومتریوز می‌شوند که موجب دردهای مزمن و ناباروری می‌شود.تا کنون از میزان شیوع ناباروری در کشور آمار رسمی وجود نداشته و آمارها همواره بر اساس کتاب‌های مرجع در دنیا تخمین زده می‌شده است. سازمان جهانی بهداشت میزان ناباروری را در دنیا از 7 درصد تا 27 درصد اعلام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha