یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 46474
سلامت نیوز : دکتر علیرضا ابراهیمی، متخصص روانشناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: افراد را می توان بر مبنای گروه خونی شان به 4 تیپ شخصیتی تقسیم کرد.
 

*** گروه خونی A ، تیپ هارمونی و موزون
ابراهیمی تصریح کرد: گروه خونی‌A را تیپ هارمونی یا موزون نامیده می شود چرا که آنها مردمی فعال و حساس هستند به طوری که واکنش های روانی در آنها فوق العاده شدید و عمیق است.وی با بیان این مطلب ادامه داد: آنها انزواطلب هستند و فعالیت در تنهایی را دوست دارند و از فعالیت های دسته جمعی خودداری می کنند.
 

*** گروه خونی B، تیپ ریتمیک یا دوره ای
ابراهیمی در ادامه گفت: افراد دارای گروه خونیB را اهل مجادله و بحث و فعالیت می شناسند و به استعداد و سلیقه شخصی خود اهمیت زیادی می دهند.وی اظهار کرد: از نظر خصوصیات اخلاقی، آنها را تیپ،‌ ریتمیک یا دوره ای می نامند.
 

***گروه خونیO ، معاشرتی و مهر طلب اند
ابراهیمی تصریح کرد: افراد دارای گروه خونیO انسان های معاشرتی، اجتماعی و مهر طلب هستند که به عقیده و نظر دیگران نسبت به خود اهمیت بیش از حدی می دهند.وی با بیان این مطلب خود افزود: برای جذب و جلب دیگران تلاش زیادی می کنند و اغلب در کارهای اجرایی ناموفقند چرا که زیاد فعال نیستند و اهل تجسس و ابتکار هم نیستند.

***گروه خونی AB ، خلق و خوی مضطرب و متضاد دارند
این متخصص روانشناسی بالینی در ادامه عنوان کرد: این افراد از نظر خلق و خوی آمیزه ای از خصوصیات (A,B) هستند که ممکن است خصوصیات یکی از این دو گروه در آنها شدت بیشتری داشته باشد.وی خاطر نشان کرد: اما اغلب انسان هایی هستند که از خلق و خوی مضطرب ومتضاد بر خوردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha